Home > Industrie > Suzuki Swift Sport: licht, snel en veilig

Suzuki Swift Sport: licht, snel en veilig

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

De nieuwe Suzuki Swift Sport ging in wereldpremière op de Frankfurt Motor Show in maart. Het is de derde generatie van de Swift Sport, met een lager en breder voorkomen en een verbeterde verhouding tussen koppel en gewicht.

Foto’s © Suzuki Media

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

De wagen weegt met zijn 970 kg zo’n 80 kg minder dan zijn voorganger, en heeft nu een maximumkoppel van 230 Nm. Er zit een 1.4 BOOSTERJET benzinemotor in die een hoog vermogen van 140 pk combineert met een relatief lage uitstoot. Om het rijplezier te vergroten, heeft Suzuki hun zesversnellingsbak verbeterd door de pook aan te passen voor een directer schakelgevoel.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/09/Suzuki-Swift-Sport-2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/09/Suzuki-Swift-Sport-interieur.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Daarnaast ziet de nieuwe Swift Sport er ook sportief uit, met onder andere een dubbele uitlaat, een aerodynamische voorspoiler en achteraan een dakspoiler. Het radiatorrooster en de voorbumper maken de neus iets langer dan die van de standaard Swift en de wagen bevat heel wat technische snufjes zoals de adaptive cruise control en veiligheidsopties als het slingeralarm en de lane departure warning. Ook het interieur met rode accenten werd onder handen genomen.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Suzuki van Motocross naar MotoGP?