Home > #Hoofdnieuws > Hybride LMP1 dood, kalender over twee jaar in WEC

Hybride LMP1 dood, kalender over twee jaar in WEC

In Mexico heeft de ACO zijn aanpassingen van het reglement voorgesteld, aanpassingen na het aangekondigde vertrek van Porsche. Zo verdwijnt de categorie voor privéwagens, er blijft dus maar één klasse over en de niet-hybride wagens zouden in principe even sterk moeten worden als de hybride bolides. De vraag die zich dan opdringt, is uiteraard waarom nog miljoenen investeren in dure technologie, zoals Porsche, Audi en Toyota de voorbije seizoenen gedaan hebben. Concreet is dit de dood van de moderne hybride technologie in de uithoudingsracerij. De enige bonus die de hybride wagens nog zouden hebben, is een beperkt voordeel op vlak van autonomie. De nieuwe regels van de ACO zetten voorlopig de deur niet open voor de Amerikaanse DPi en blijft de vraag, die gaat er interesse hebben in LMP1 en het WEC?

Kalender

De kalender van het WEC wordt een ‘voetbal’ kalender, over de winter heen dus, met start in Spa, op 4 en 5 mei, gevolgd door de 24 Uur van Le Mans, een race die een jaar later het kampioenschap 2018-2019 afsluit… U volgt nog?

Kalender WEC 2018-2019:

5-6 april 2018: Prologue, Circuit Paul Ricard (Fra)

4-5 mei 2018: 6 Uur van Spa-Francorchamps (Bel)

16-17 juni 2018: 24 Uur van Le Mans (Fra)

13-14 oktober 2018: 6 Uur van Fuji (Jap)

3-4 november 2018: 6 Uur van Shanghai (China)

Februari 2019: TBA

15-16 maart 2019: 12 Uur van Sebring (VS)

3-4 mei 2019: 6 Uur van Spa-Francorchamps (Bel)

15-16 juni 2019: 24 Uur van Le Mans (Fra)

© Jurgen Evers