[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
In alle eerlijkheid, dit derde deel van onze troepenschouw is misschien wel het moeilijkste. De dikke GT’s en de prototypes zijn makkelijk te definiëren, de minder snelle toerwagens zoals de BMW M235i of dito Clubsport ook, maar wat daar tussenin zit, laat zich minder snel in een hokje duwen. Daarom hebben we een wat arbitraire eigen optie gekozen, met name de bolides die een chrono van 1min44 of sneller in huis hebben, vormen een groep op zich, los uiteraard van de kanshebbers op de algemene zege in de 24 Uur van Zolder.
Foto’s: © Evers Media en Letihon
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/08/sakercayman.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/08/pampel.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
De vaste waarden
In concreto gaat het dan om diverse BMW uit de Belcar 3 en 4, met name de auto van Comparex Racing by EMG Motorsport, maar ook de exemplaren van Hamofa Motorsport en Belgium Driver Academy. Zeker de bolide van Steve Vanbellingen moet in staat zijn om achter de Porsche 911 en prototypes voor een plek in de top 10 te vechten. Maar er is meer dan BMW alleen in deze wat heterogene groep van deelnemers. Zo kunnen de beide Saker RAPX van VGL Racing en Racing Bullet voor een verrassing zorgen, getuige de knappe 9de stek van VGL tijdens de laatste wedstrijd op Zolder en ook de Porsche Cayman GT4 van PG Motorsport mogen we niet uit het oog verliezen.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
BMW M2 V8, de dark horse?
Ook bij de wagens uit de gastklassen vinden we enkele stevige kanonnen. Uiteraard is er de schitterende BMW M2 V8 van VR Qvick Racing Team, die met Nico Verdonck aan het stuur, het een aantal Porsche 911 misschien wel moeilijk kan maken. In diezelfde klasse 7A is het ook uitkijken naar wat de Domec RXC vermag. Ook in de klasse Belcar 7B zijn er meerdere wagens in staat om een kwalificatietijd in de buurt van 1min40 neer te zetten, denken we maar aan de beide BMW M3 van Hofor Racing of eenzelfde exemplaar van Tischner Motorsport. Waar de Lamera van Milo Racing toe in staat is, valt nog af te wachten.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/08/bgdc001.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/08/hamofa.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Hoe dan ook, het peloton achter de koplopers is zonder meer zeer boeiend en mits een foutloze race en een portie geluk is het niet uitgesloten dat we één van deze wagen in de top 5 zien eindigen.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]