Maxime Martin heeft het Belgische autosportweekend nog wat meer kleur gegeven. De Brusselaar won op de Duitse Norisring, het Monaco van de DTM, de wedstrijd op zondag, nadat hij eerder al tweede eindigde in de eerste race. Martin doet zo een bijzonder goede zaak in het kampioenschap, want hij staat nu derde op elf punten van Mattias Ekström (Audi). Het is voor Martin de derde zege uit zijn carrière. De race op zondag werd ontsierd door een zware crash van Mercedes rijder Gary Paffett en Audi rijder Mike Rockenfeller, die beide naar het ziekenhuis moesten voor verder onderzoek.
Uiteindelijk kregen we dan toch een resultaat voor race 2 van de DTM op de Norisring. Maxime Martin zorgde er (na de zege van Spengler gisteren) voor een BMW dubbelzege. Maar de winst van Martin had een zuur kantje aangezien de race werd stilgelegd met rode vlag na een ernstige crash tussen Mike Rockenfeller en Gary Paffett. Audi-rijder Jamie Green probeerde Paffett voor te gaan in de DRS zone. Toen de rivalen zij aan zij reden verloor Paffett de controle over de Mercedes op een bump en knalde in de rail. De aankomende Rockenfeller kon hem niet meer ontwijken en torpedeerde de rondtollende bolide midscheeps. Paffett kloeg over pijn in de arm terwijl de Duitser geraakt was aan de linkerenkel. Beide rijders raakten op eigen kracht uit hun voertuig maar werden afgevoerd naar het hospitaal.
Na de herstart maakte Martin kort werk van een aandringende Auer en kon zijn minieme voorsprong behouden. Ekstrom rukt nu op naar de eerste positie in het kampioenschap, voor Auer op 9 punten en Martin op elf punten.
Uitslag race 2 Norisring
1 – Maxime Martin (BMW M4) 66 rondes
2 – Lucas Auer (Mercedes C63) +2″903
3 – Edoardo Mortara (Mercedes C63) +4″460
4 – Mattias Ekström (Audi RS5) +4″462
5 – Marco Wittmann (BMW M4) +4″487
6 – Paul Di Resta (Mercedes C63) +5″708
7 – Augusto Farfus (BMW M4) +11″613
8 – Jamie Green (Audi RS5) +12″064
9 – Tom Blomqvist (BMW M4) +12″694
10 – Timo Glock (BMW M4) +13″347
11 – Robert Wickens (Mercedes C63) +15″163
12 – Bruno Spengler (BMW M4) +15″360
13 – Nico Müller (Audi RS5) +17″561
14 – Maro Engel (Mercedes C63) +23″377
15 – Loic Duval (Audi RS5) +1 ronde