Home > #Hoofdnieuws > McLaren zette het in cijfers: F1 versus Indycar

McLaren zette het in cijfers: F1 versus Indycar

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”1_2″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

  • CHASSIS
    koolstofvezel monocoque (McLaren)
  • MOTOR
    cilinderinhoud van 1600cc, turbogeladen V6 met KERS systeem (Honda)
  • VERMOGEN
    ongeveer 750 pk, inclusief het vermogen van de KERS (kinetic energy recovery system)
  • PRESTATIES
    topsnelheid: ongeveer 362-370km/u
    acceleratie 0-60 mijl/uur = ongeveer 2.1-2.7 seconde
  • VERSNELLINGSBAK
    8 versnellingen, semi-automatisch, achteruitversnelling (McLaren)
  • GEWICHT
    Minimum 728 kg, met rijder aan boord
  • BANDEN
    Pirelli P-Zero  (verschillende typers beschikbaar: Ultrasoft/Supersoft/Soft/Medium/Hard, regenbanden Intermediate en Full Wet)
  • BRANDSTOF
    loodvrije BP Ultimate fuel
    maximaal 105 kg brandstof, bijtanken verboden

[/et_pb_text][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/05/O3I3032.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

  • CHASSIS
    van fabrikant Dallara IC-12 (met Honda kit)
  • MOTOR
    cilinderinhoud van 2200cc, turbogeladen (dubbele turbo) V6 (Honda)
  • VERMOGEN
    550-700 pk (afhankelijk van de turbodruk)
  • PRESTATIES
    topsnelheid = ongeveer 378-386 km/u
    acceleratie 0-60 mijl/uur = ongeveer 3 seconden
  • VERSNELLINGSGBAK
    6 versnellingen, sequentieel, met achteruitversnelling (allen van fabrikant Xtrac)
  • GEWICHT
    ongeveer 716.67kg (voor Speedways zoals Indianapolis), 730.28kg (voor circuits en korte ovalen)
    Dit is leeggewicht, rijder, brandstof, drinkflessen en ander materiaal niet inbegrepen.
  • BANDEN
    Firestone Firehawk slicks , regenbanden enkel voor circuits en stratenwedstrijden
  • BRANDSTOF
    Sunoco E85R (85% ethanol en 15% benzine)
    tank van 70 liter, bijtanken kan in de race via een reservoir zonder drukvulling

[/et_pb_text][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/05/levitt-0517-ims_16883.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”4_4″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
De autosport dit weekend: startlicht voor de eenzitters
In een notendop: F1
F1 Bahrein: Drugovich vervanger voor Stroll
F1 Bahrein: wat leren de testdagen ons?