[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
In Zuffenhausen is de miljoenste Porsche 911 van de band gerold. De 911 is zonder meer de meest iconische van alle bestaande sportwagens en al generaties lang is de wagen het uithangbord van de Duitse constructeur.
Het was een “Irish Green” Carrera S die de fabriek verliet, in het bijzijn van Dr Wolfgang Porsche, Chairman van de Supervisory Board van Porsche AG. In 1963 begon het verhaal van de tweedeurs coupé, een verhaal dat ook in grote lijnen het verhaal van Porsche zou worden. Overigens zijn 70% van alle geproduceerde 911 nog steeds rijwaardig. Porsche behaalde met de wagen ook meer dan de helft van zijn 30.000 zeges in de autosport.
Deze 911 zal overigens niet naar de showroom gaan, maar een plaats krijgen in het Porsche Museum, na road trips in de Schotse Highlands, op de Nürburgring, in de VS, China en nog veel verder.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_gallery admin_label=”Galerij” gallery_ids=”3230,3232,3234,3235″ fullwidth=”on” orientation=”landscape” show_title_and_caption=”on” show_pagination=”on” background_layout=”light” auto=”on” auto_speed=”10000″ hover_overlay_color=”rgba(255,255,255,0.9)” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]