Home > #Hoofdnieuws > 2017 voor… Steve Vanbellingen

2017 voor… Steve Vanbellingen

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Steve Vanbellingen is ondertussen al aan zijn seizoen begonnen, met naast een schitterende verplaatsing richting Australië, ook de eerste twee proeven van het Belgian Rally Championship. Vanbellingen won tweemaal de standaardklasse, zowel in Landen als Spa, en bewees eens te meer nog steeds aan een stuur te kunnen draaien. De Leuvense allrounder zal echt nog veel meer doen in 2017.

Steve wat zijn de andere plannen voor 2017?

Ik combineer ook dit seizoen weer uithoudingsraces op circuit met het nationale rallykampioenschap. Rally doe ik natuurlijk met de Mitsubishi Lancer EVOX uit de ateliers van Colsoul Rallysport. Dit seizoen staan de Wallonie, Ieper, de Condroz en mogelijk nog een vierde wedstrijd op het menu. Daarnaast is er het seizoen in Belcar en de 24 Hours of Zolder en de langeafstandswedstrijden in Palanga (Litouwen) en Parnu (Estland). Ik  rij dus het volledige Belcar-seizoen, met vier races op Circuit Zolder en de opener van het seizoen op Spa-Francorchamps, op 22 en 23 april. Het hoogtepunt van het circuitseizoen is zoals steeds de 24 Hours of Zolder, van 17 tot en met 20 augustus op de bekende omloop in Limburg. Ik blijf daarvoor uiteraard trouw aan BMW en ons team  COMPAREX RACING by EMG MOTORSPORT, waarmee we vorig seizoen zo succesvol waren in de toerwagenklasse van het Belcar kampioenschap of het nationale uithoudingskampioenschap. Ons hoofddoel blijft de winst in de 24 Hours of Zolder, naast uiteraard een nieuwe nationale titel. Mijn vaste partner is weer Wiebe Wijtzes, terwijl tijdens de 24 Hours of Zolder Marnix Vandermaesen en de Nederlander Eric van den Munckhof ons team zullen versterken.

Wat is je autosportdroom?

Wel, ik had nog drie races op mijn bucketlist staan, één daarvan was Bathurst en de twee andere zijn Daytona en de Nürburgring… wait and see…

[/et_pb_text][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/03/belcar_steve-2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/03/steve1.jpeg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/03/Vanbellingen-6.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Leave a Reply