Home > #Hoofdnieuws > 2017 voor…Fréderic Vervisch

2017 voor…Fréderic Vervisch

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Fréderic Vervisch haalde vorig seizoen een 5de plaats in de felbevochten Blancpain GT series. Jarenlang klopte de Kortrijkzaan aan de poort van de Formule 1. Hij doorliep alle series: Formule 3, World Series, Formule Atlantic en Superleague Formula. Maar ondanks alle kampioenstitels en de beloofde F1 tests bleven de deuren van de koninginneklasse gesloten. Sedert enkel jaren maakte Fréderic de overstap naar alternatieven. Nu lijkt hij op weg naar het summum van de GT-racerij. Onlangs kon hij bevestigen dat hij de prestigieuze 24-uursrace van de Nurburgring mag rijden als officiële Audi GT3 rijder.

Maar wat zijn nu de plannen voor 2017?

Eerst en vooral is er het McDonalds programma, waar ik samen met François Bouillon en David Houthoofd op een Norma M20 een gooi zal doen naar de nationale titel in de Belcar Endurance. Het is mijn taak binnen het team in de kwalificaties hoog te scoren. Misschien moeten we het op snelheid een klein beetje afleggen tegen de GT’s maar deze wagen is snel genoeg. Ik wil in elke race voor de pole gaan. De kalenders van de Belcar Endurance en de Supercar Challenge passen naast elkaar. En dan is er de 24 uursrace op de Nurburgring. Een zeer moeilijk circuit en daarom zal ik ook vooraf enkele wedstrijden rijden in de Duitse VLN serie [het zogeheten “Langstreckenverein”].

Het is een bewuste keuze om te gaan voor die ene race in een officieel Audi-programma, eerder dan te kiezen voor een zitje in de Pro-Am series. Uiteindelijk rij je, al is het maar één race, bij een grote constructeur. Die connectie met een groot autoconcern is tegenwoordig absoluut noodzakelijk als je naam wil maken in de racewereld. Al bij al ben ik tevreden dat dit er is uitgekomen want met de crisis en na de “dieselgate” bij Volkswagen, leken alle stekkers te worden uitgetrokken bij de Duitse groep. Even leek het af te steven op een scenario waarin ik absoluut niets had. Nu heb ik deze race en wie weet wat er daarna volgt…

En wat is de ultieme autosportdroom?

Tja, Formule 1, maar ik ben daar realistisch in geworden. Natuurlijk, als men mij morgen een zitje aanbiedt, dan zeg ik absoluut ja! Maar ik heb gezien hoe moeilijk het is je daar te vestigen en ik heb nu resoluut de weg gekozen van de GT racerij. Om een voorbeeld te noemen. Vorig jaar reed ik een race met een LMP2, een Le Mans prototype wagen. Ik had zo het idee dat ik daar moest naartoe gaan omdat die bolides het beste op éénzitters lijken. Wel, achteraf bekeken heb ik mij niet beter geamuseerd dan in een GT.
Dus, mijn absolute droom… een fabriekscontract krijgen met een grote constructeur zodat ik kan blijven doorgaan met te doen wat ik nu doe!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Belcar 2023: met AC Motorsport
Dakar 2023: Chicherit wint, Sainz verliest leiding
Dakar: proloogwinst voor Ekström en Audi
Toerisme: Denis Dupont weer in Michelin Pilot Challenge

Leave a Reply