Na een overtuigende winst op zaterdag doet Russel Racing het opnieuw op zondag. De vierde race van het seizoen zat vol verrassingen. Er werd regen voorspeld, maar dat hield de fans niet tegen om toch af te zakken naar het circuit van Zolder. Red Ant Racing was de grote winnaar in zowel GTA als GTB.
De winnaar van gisteren, Russell Racing met Jeffrey Van Hooydonk, mocht opnieuw vanop de polepositie vertrekken. Al snel werkten de Norma prototypes zich naar voren. Na twee ronden was het Russell Racing (Norma) die het veld aanvoerde voor Krafft/PK Carsport (Norma) en McDonald’s Racing (Norma). Een ronde later ging Stienes Longin (Krafft/PK Carsport) voorbij aan Jeffrey Van Hooydonk en nam daarbij de leiding over. Wat later zou ook Ian Gepts, aan het stuur van de GHK by T2 Racing voorbij de GT-wagens geraken.
Red Ant Racing net niet algemeen
Nadat Stienes Longin de Norma van Jeffrey van Hooydonk voorbij had gestoken nam het trio (Krafft/PK Carsport, Russell Racing en McDonald’s Racing) een grote voorsprong op de eerste achtervolger. Het gat naar de achterliggers zou enkel maar vergroten. Na veertig minuten bracht Koen De Wit zijn Norma vervroegd binnen. Er bleken problemen met de bolide waardoor hij zijn race niet meer uitreed.
Kort na de aanvang van de wedstrijd kreeg de Porsche Cayman van Q1 Trackracing by EMG een waarschuwingsvlag te zien vanwege het overschrijden van de tracklimits. Dit zou niet de enigste wagen zijn, ook Kenneth Linthout (Lamborghini) kreeg de vlag te zien na het afsnijden van de Thierry Boutsen Chicane. Nadien volgden er meerdere waarschuwingen voor verschillende wagens waaronder beide Red Ant Racing wagens, de Belgium Racing Porsche #99, de Norma van GHK by T2 Racing en de Lamborghini #21 van Totaalplan Racing. De Belgium Racing Porsche zou later in de race ook een drive-through krijgen.
Hevige strijd vooraan
Dat de verschillen vooraan klein gingen zijn, was te verwachten. Van Hooydonk kon met zijn Russel Racing Norma het tempo van Stienes Longin (Krafft/PK Carsport) goed volgen. Het duo bleef gedurende hun eerste stint op een drietal seconden van elkaar. Zo wisten beide Norma rijders een gat te creƫren naar de GHK by T2 Racing Norma van Ian Gepts.
Met nog een uur te gaan kwamen Stienes Longin en Ian Gepts de pits opzoeken voor hun eerste stop. Stienes gaf het stuur van zijn Krafft/PK Carsport Norma door aan Christoff Corten, terwijl Brent Verheyen de plaats van Ian Gepts bij GHK by T2 Racing innam. Van Hooydonk kwam even later ook binnen en wisselde met Frank Thiers. Krafft/PK Carsport kwam na de eerste reeks pitstops weer aan de leiding.
Voorspelde regen had weinig effect
Volgens de meeste bronnen zou het midden-in de race hevig regenen. Veertig minuten voor het einde viel er plots wat regen, maar onvoldoende om een effect te hebben op de race. Frank Thiers bracht de Russell Racing Norma binnen na de bui en gaf het stuur opnieuw door aan Van Hooydonk. De Norma van GHK by T2 Racing maakte extra pitstops en viel daardoor terug buiten de top tien algemeen.
Na de laatste pitstop van Krafft/PK Carsport viel de Norma stil op de Sacramentsheuvel tijdens de outlap. De wagen kon zijn weg niet meer verder zetten waardoor Russell Racing de leiding kon heroveren. De T2 Racing Norma bestuurd door Guy Verheyen kwam zo tweede in de prototype-klasse te liggen. De derde plaats in de P-klasse was voor de GHK by T2 Racing Norma, die tevens dertiende algemeen werd.
In GTA was het Red Ant Racing die met de Porsche 992 de race domineerde. Ayrton Redant kwam in zijn stint plots tweede algemeen te liggen na het uitvallen van de Krafft/PK Carsport Norma. De tweede plaats in deze klasse is voor Belgium Racing #99 waar Dylan Derdaele, na een drive-through, voorbij zijn teamgenoot Kris Wauters in de #97 stormde. De derde plaats gaat tevens naar de #97 die in de slotfase de winnaar van de race op zaterdag (Totaalplan Racing #20) voorbij ging.
Ook in GTB kwam de Porsche Cayman van Red Ant Racing als eerste over de meet. Zij eindigden voor de Cayman van Q1 Trackracing by EMG en de wagen van Sparx Group. Na de drive-through voor de Q1 Trackracing wagen lag de stand vast.
De strijd in de TA-klasse ging tussen Stevens Motorsport en Pricon Racing, waarbij de laatste aan het langste eind trok. Het was Xavier Stevens die de leiding nam in de eerste helft van de wedstrijd. Na de pitstops bleek de BMW M3 van Pricon Racing toch sterker. De derde plaats is voor de Audi van QSR Racing.