Na acht uur racen leidt in de 89ste editie van de 24 uur van Le Mans nog steeds de #7 Toyota van Conway-Lopez-Kobayashi, goed een minuut voor de andere GR010 van Hartley-Buemi-Nakajima. Achter de beide Toyota nemen de beide Oreca 07 van WRT de plaatsen drie en vier van het algemene klassement in, uiteraard als leiders in LMP2. In LMGTE Pro blijft de Ferrari 488 van Calado-Pier Guidi-Ledogar vooraan, terwijl Ferrari ook in LMGTE Am de toon aangeeft.
Foto: Brecht Decancq
Hypercar:
Toyota heeft de top van het klassement stevig in handen. De #708 Glickenhaus 007 LMH van Derani-Mailleu-Pla volgt op twee ronden en vecht met de beide WRT om de derde plek algemeen. De Alpine verloor tijd na een schuiver van Matthieu Vaxivière.
LMP2:
WRT vooraan dus, met afwisselend de #41 (Kubica-Ye-Deletraz) en de #31 (Frijns-Habsburg-Milesi) aan kop. Achter de Belgische prototypes volgen United Autosports USA, Panis Racing en de Jota Oreca van Stoffel Vandoorne, maar de West-Vlaming geeft al een ronde toe. De beide United Autosports (#23/#32) gingen er samen af, de #26 G-Drive raakte ook in een aanrijding betrokken en de #38 Jota Oreca kende technische problemen.
GTE Pro:
Twee Ferrari en één Corvette vechten om de zege, terwijl Porsche toekijkt.
GTE Am:
Ferrari en Aston vechten om de zege, met AF Corse voorlopig op één en twee.