De start van de eerste 125 minuten durende race van het weekend begon zonder drama. Het veld raakte door de eerste bocht. Cédric Wauters probeerde bij Russel Racing, maar de Lamborghini was niet opgewassen tegen het acceleratievermogen van de Norma. Snel zouden ook de Krafft/PK Carsport rocket11 en de McDonald’s Racing Norma voorbij de Lamborghini gaan. In de lagere categorieën waren het de BMW M2 CS Racing wagens die sterk begonnen. De BMW van VR Racing by Qvick Motorsport bevond zich zo plots achter de Porsche 992 Cup wagens. Door een duel tussen beide Porsche Cayman van Q1 Trackracing by EMG en Red Ant Racing kon de BMW een kleine voorsprong nemen.
Na een twintig minuten wedstrijd kwam de eerste gele vlag naar buiten. Jamie Morrow was met zijn Art Racing Wolff in de grindbak aan de Lucien Bianchi-bocht beland. De bolide diende uitgegraven te worden, hierdoor werd de gele vlag een full-course-yellow. Zowel Krafft/PK Carsport als Russell Racing maakte gebruik van deze periode om beide verplichte pitstops uit te voeren. De Norma van McDonald’s Racing, bestuurd door Koen De Wit, kwam zo aan de leiding.
Niet veel later kwam De Wit de pits opzoeken en heroverde Russel Racing de leiding. Deze zou het Jeffrey Van Hooydonck niet meer afstaan. Hij won de race met bijna twee minuten voorsprong op de Norma van GHK Racing by T2 bestuurd door Gepts-Schlegel-Verheyen.
De tweede opgave van de race was voor Cedric Baeten. Zijn Norma gaf de geest tijdens de FCY-periode. Na de safety-car bleek de achtervleugel van de McDonald’s Racing Norma beschadigd. Koen De Wit ging ondanks de tegenslag toch door. Hij strandde als enige solist op een vijfde plaats algemeen en derde in zijn klasse.
Na twee uur racen vertraagde de Norma van Krafft/PK Carsport. Bert Longin bracht de wagen binnen om het probleem te onderzoeken. Na een korte periode in de pits nam Stienes Longin het stuur over. Met tien ronden achterstand werd het een inhaalrace voor het team van Krafft/PK Carsport rocket11. Zij eindigden op een elfde plaats algemeen en zesde in de prototype-klasse.
In GTA gaat de winst naar de Lamborghini van Totaalplan Racing bestuurd door Cédric Wauters en Jarno D’Hauw, tevens derde algemeen. De Porsche van Belgium Racing kon het tempo van de Lamborghini niet volgen en eindigde tweede op elf seconden van de leider, zij eindigden vierde algemeen. De derde plek was voor Q1 Trackracing by EMG, waar Jan Lauryssen op tien minuten van het einde de Porsche van Red Ant Racing, met Ayrton Redant aan het stuur, voorbij ging.
De winst in GTB-klasse gaat naar Red Ant Racing. De Porsche Cayman bestuurd door Van Laere-Vandekerckhove-De Breucker was de beide Radical van Xwift Racing te snel af. De Radical bolides werden tevens als vierde en vijfde prototypes geklasseerd. De tweede en de derde klasse in de GTB gaan naar Sparx Group en Q1 Trackracing by EMG. Die laatste haalde de finish echter niet.
Na een spannende strijd in de TA-klasse ging de winst naar Stevens Motorsport (BMW) die acht seconden voor de VR Racing by Qvick Motorsport (BMW) eindigde. De Audi van QSR Racing werd derde zeventien seconde achterstand op de leider. De BMW M3 van Pricon Racing haalde de eindmeet niet.
Morgen staat de tweede race van het weekend op het programma. Opnieuw een uithoudingsrace van 125 minuten. De start wordt gegeven om 14u30.