- W Series – De serie voorbehouden aan vrouwen start dit weekend op de Red Bull Ring zijn seizoen 2021 en de organisatie maakte bij die gelegenheid bekend dat ze teamstructuur zullen herzien voor 2022. Er komen dan negen teams met twee wagens waarbij er meer wordt gemikt op een visie voor de lange termijn. Centraal daarbij staat het partenariaat met de F1. Dit seizoen wordt er nog geëxperimenteerd met een “officieus” team kampioenschap. De betrokken teams zijn Bunker Racing, M. Forbes Motorsport, PUMA W Series Team, Racing X, Sirin Racing en Veloce Racing. Volgend seizoen komen er twee nieuwe teams bij en zal er een W Series Academy team deelnemen dat aan de twee jongste rijdsters een langdurig verblijf binnen de serie kan garanderen, een soort “Junior” team dus.
- F3 Asia – Het Aziatische Formule 3 kampioenschap zal voor zijn komende seizoen een compacte format aanbieden met vijf evenementen in evenveel weekends, te beginnen in januari 2022. De teams zullen daarbij blijven in de Verenigde Arabische Emiraten en de races zullen plaats vinden op de circuits van Dubai en Yas Marina. Over een periode van vijf weken zullen de deelnemers quasi iedere dag op de piste kunnen voor vrije trainingen, kwalificaties en de races. Het kampioenschap blijft zeer aantrekkelijk omwille van de 18 punten voor de superlicentie F1 die worden gegeven aan de kampioen.
- NASCAR – Het Hendrick Motorsports team is quasi onverslaanbaar dit seizoen. Gisteren raakte nog bekend dat viervoudig kampioen Jeff Gordon niet langer zal commentariëren maar dat hij vice-voorzitter wordt bij het team van Rick Hendrick. Gordon zal dus niet langer samenwerken met FOX Sports en rijder Clint Bowyer. Velen zien hierin het feit dat de 71-jarige Rick Hendrick de procedure tot zijn opvolging heeft opgestart. Zijn zoon Ricky zou het team overnemen maar hij kwam in 2004 om bij een crash met een privé-vliegtuig in Virginia.
- WTCR – Hommeles in het toerwagen wereldkampioenschap. De Chinese constructeur Lynk & Co. is ontevreden over de door de FIA uitgevaardigde BoP en dreigt er nu mee om zijn steun voor het weekend in het Chinese Ningbo in te trekken. Mogelijk rijden de Chinese wagens daar niet. Eerder was er al eens een aanvaring met Hyundai die vorig seizoen beslisten hun i30 TCR vloot terug te trekken uit het Duitse event. De Geely groep, een onderdeel van Lynk & Co zegde ook al met onmiddellijke ingang de samenwerking op met promotor Eurosport Events. Wordt zonder twijfel vervolgd!
foto: (c)wseries.com