Het nieuwe partnership met Goodyear omhelst de hele vloot van de Nürburgring, inclusief de Nürburgring Driving Academy, de Ring kartbaan en het offroad park. De versterkte samenwerking betekent dat alle wagens van de Nürburgring vloot het doen op Goodyear banden, zowel zomer als winter. Goodyear zal ook zijn visuele aanwezigheid op één van de meest legendarische en uitdagende omlopen in de wereld nog versterken.
De bandenfabrikant krijgt de status van officiële bandenpartner van de Nürburgring en kan het Nürburgring Partner logo gebruiken in zijn communicatie. “Goodyear is het typevoorbeeld van een partner in actie. Zeker in deze tijden is het belangrijk dat je op elkaar kan rekenen. Daarom zijn wij zeer verheugd dat onze officiële bandenpartner zijn samenwerking bestendigt en versterkt”, aldus Michael Dürbaum, Hoofd Sales en Business Development van de Nürburgring.
(lees verder onder de foto)
Motorsport DNA
“We zijn erg blij dat we onze langdurige samenwerking met de Nürburgring nog versterken”, vertelt Dr. André Weisz, Managing Director Consumer bij Goodyear Duitsland. “We zijn er sterk van overtuigd dat onze status als officiële bandenpartner onze zichtbaarheid als leidende bandenconstructeur nog zal verhogen, zeker in het UUHP (Ultra-Ultra High Performance) segment. De vergrote aanwezigheid van het merk Goodyear op het prestigieuze circuit zet ook de lange motorsport traditie van Goodyear in de kijker en zeker nu het merk naar de autosport terugkeert.”
Goodyear heeft al een samenwerking van meer dan een decennium met de ‘Groene Hel’. Deze verlenging betekent ook dat Goodyear nog prominenter aanwezig zal zijn op het circuit. Zo krijgt onder andere de VIP lounge boven de start-finish een make-over.
Deze rebranding past in de comeback van Goodyear in de internationale motorsport. Het merk behaalde onder meer zeges in diverse klassen in de Nürburgring NLS Endurance Series in het eerste jaar van de comeback in 2020. De NLS vindt exclusief en uitsluitend op de Nürburgring Nordschleife plaats, het legendarische 25 kilometer lange circuit in de Duitse Eifel. Het circuit werd voor het laatst gebruikt voor F1 in 1976, een Grand Prix die toen door James Hunt werd gewonnen in een met Goodyear uitgeruste McLaren. Sindsdien bleef het circuit wel moderniseren en onder meer de Nürburgring NLS Endurance Series en de FIA World Touring Car Cup zijn actief op de schitterende omloop.
De Nordschleife is ook het werkterrein van diverse banden- en autoconstructeurs om hun producten tot in het extreme te testen en te ontwikkelen. Ook Goodyear heeft een ontwikkelingscentrum op het circuit. Zo vond de validatie van de Eagle F1 SuperSport RS UUHP banden, gehomologeerd voor wagens zoals de Porsche 911 GT2 RS en GT3 RS, plaats op het circuit met de 170 bochten. (persbericht)