Mike Conway, Kamui Kobayashi en José-Maria Lopez hebben in Bahrein niet enkel de afsluiter van het FIA WEC 2019-2020 gewonnen, de drie Toyota-rijders zijn ook de laatste wereldkampioenen van een tijdperk. Zij haalden het uiteraard voor de Toyota TS050 Hybrid van Buemi-Nakajima-Hartley.
De wedstrijd in LMP1 had weinig om het lijf. De winnende Toyota had een meer voordelige BoP en dat bleek ook op de piste. Nooit kon de #8 een bedreiging vormen. Toyota was al wereldkampioen en Mike Conway, Kamui Kobayashi en José-Maria Lopez mogen hun naam nu op de erelijst van het WK Uithouding inschrijven.
In LMP2 waren de teerlingen al geworpen, met een titel voor United Autosports en hun rijders Felipe Albuquerque en Philip Hanson. De zege in Bahrein was in extremis voor Jackie Chan DC Racing met Ho Pin Tung-Auby-Stevens, voor de Jota Oreca van Gonzalez-Felix Da Costa-Davidson.
Geen Martin, mooie prestatie van Picariello
Aston Martin was al wereldkampioen in GT, maar de strijd om de titel bij de rijders was bij aanvang van de wedstrijd in Bahrein nog open. Maxime Martin had echter niet voldoende aan een vierde plaats in het Midden-Oosten om de ‘Danish train’ met Nicky Thiim en Marco Sorensen van de titel te houden. De laatste zege van het seizoen in LM GTE was voor het Porsche-duo Christensen-Estre, voor Lietz-Bruni, ook in een Porsche.
De nieuwe kampioen in de LM GTE Am is het trio Collard-Perrodo-Nielsen in een AF Corse Ferrari 488. Porsche won ook hier de afsluiter van het seizoen dankzij Team Project 1 en Peretti-Ten Voorde-Bergmeister. Alessio Picariello tikte in de Golf Racing Porsche als vijfde aan en wat meer is, bij zijn debuut zette de regerende ELMS-kampioen een zeer solide prestatie neer. Zij beste rondetijd was de op één na snelste van alle Porsche-rijders in LM GTE Am.
Op 19 maart 2021 zou het nieuwe WK Uithouding met de nieuwe bolides van start moeten gaan.