Ze draaien al enkele jaren mee in het Belcar-cicuit en iedereen kent zonder twijfel hun Radical diesel en nu de zwarte Wolf GB08: Art Racing. Het team uit Oost-Vlaanderen heeft echter een nog veel langere traditie in de autosport en wij schoven aan bij Eric Wouters, samen met zijn echtgenote Sabine Serry, de drijvende kracht achter het team met de CN-prototype.
“Beroepshalve zijn wij beide artsen, mijn echtgenote oncoloog en ik orthopedisch chirurg”, legt Eric Wouters uit, “maar wij hebben twee passies: autosport en fotografie, vandaar ook de naam van het team, Art Racing. Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door auto’s en eigenlijk is alles begonnen met Engelse kitcars en later Westfield. Onder de naam Oracle Cars brachten en brengen we die aan de man, al is die markt wel wat minder populair geworden.”
Naar de autosport met Westfield
“Uiteindelijk zijn we via de SOT (Special Open Trophy van Dries Heyman) en de BRCC in de autosport gerold, al was niet iedereen even blij met de snelle Westfield van Jamie Morrow“, gaat de gedreven Wouters verder. “We zijn dan weer even gestopt en alles is herbegonnen met een bezoek aan de 24 uur van Zolder, waar ik mij bedacht dat het vreemd was dat niemand trachtte de autonomie van de prototypes te verlengen. Wat volgde was Radical met de VW 1900 cc TDi-krachtbron, met meer dan 300 pk. Hoewel we 1’37” konden draaien, bleef een aaneenschakeling van problemen ons parten spelen. Uiteindelijk, mede voor de motivatie van onze teamleden, hebben we dan twee Wolf CN-prototypes van Bas Koeten overgenomen en één ervan zetten we nu in Belcar in. De tweede auto is klaar en kan eigenlijk ook ingezet worden. De race van zaterdag (DTM-weekend), waar we bijna het podium behaalden, bewees dat we op de goede weg zitten en dat wil ik volgend seizoen opnieuw laten zien. Nu gaat het eerst richting de 12 uur van Zolder, waar wij met onze bolide van start gaan. Jamie Morrow en Raf van Belle zijn uiteraard onze vaste rijders en zijn dat ook in november.”
Art Racing verloor zaterdag in extremis nog een eerste podium met een nukkige versnellingsbak, maar op zondag was het dan zover: een derde plek in Belcar 1 en een vierde plaats algemeen voelden als een zege aan!