Het circuit van Spa-Francorchamps staat voor enorme infrastructuurwerken de komende tien jaar en dat ter waarde van 80 miljoen euro. Om de 24 Uur voor motoren in 2022 te kunnen ontvangen en later ook de MotoGP, moet het Belgische circuit grondig aangepast worden en van die gelegenheid maakt het circuit ook gebruik om de infrastructuur voor de toeschouwers enorm te verbeteren, met onder meer twee geheel nieuwe tribunes. De aanpassingen voor de motoren hebben geen impact op de mogelijkheden om autosportwedstrijden te ontvangen.
Nathalie Maillet, de CEO van het circuit, is een fan van tweewielers en van in het begin beoogde zij een terugkeer van die motoren naar de Ardennen. In de geschiedenis van de omloop speelden zowel de Grand Prix voor Motoren als de 24 Uur van Luik een belangrijke rol. Dat proces wordt nu definitief opnieuw in gang gezet met de EWC 24 Uur van Spa voor Motoren in 2022 en later de MotoGP.
Om de tweewielers veilig te laten rijden, zullen op heel wat plaatsen zandbakken (La Source, le Raidillon, Blanchimont, Les Combes en Stavelot) worden aangelegd, zonder evenwel het circuit ongeschikt te maken voor de F1 of andere autosportcompetities. Ook andere plaatsen van de omloop worden aangepast.
Tribunes en loges
Tegelijkertijd komen er twee gloednieuwe tribunes met VIP-loges op de oude startlijn (7.500 plaatsen) en aan de buitenzijde van de Raidillon (5.500 plaatsen).
Het kostenplaatje bedraagt 80 miljoen euro, waarvan 21 miljoen eigen kaptitaal, een lening van 29,5 miljoen euro en een investering van Sogepa, een investeringsfonds van het Waals Gewest ter waarde van nog eens 29,5 miljoen euro.