Home > #Hoofdnieuws > Eurocup Renault: Ugo de Wilde: “Imola zou me moeten liggen”

Eurocup Renault: Ugo de Wilde: “Imola zou me moeten liggen”

Twee weken na de aftrap op Monza, waar hij tot tweemaal toe pech kende, hoopt Ugo de Wilde meer succes te kennen bij zijn kennismaking met het circuit van Imola.

Voor de tweede afspraak van het seizoen blijft de Eurocup Formula Renault in Italië, maar verhuist men wel 200 kilometer meer naar het zuiden, naar Toscane en het beroemde circuit van Imola, destijds het toneel voor de GP Formule 1 van San Marino.
De wagens van het Arden Motorsport team werden gerepareerd in Monza voordat de mecaniciens en ingenieurs terugkeerden naar de werkplaatsen in Banbury. Ik vervoegde ze dan op het einde van vorige week voor twee dagen in de simulator,” verduidelijkt de 17-jarige Brusselaar. “Zo kreeg ik al de kans om de oude F1 omloop te ontdekken waarvan de naam onlosmakelijk verbonden zal blijven met die van Ayrton Senna. Het is een circuit in de oude stijl, met weinig uitloopzones, veel putten en bulten. Imola verschilt enorm van Monza. Hier is de topsnelheid heel wat minder in de enige rechte lijn, en loop je dus niet het risico tegen de toerentalbegrenzer aan te rijden. De bochten volgen elkaar snel op, het gaat bergop en bergaf, en dat alles in een groen kader. Het is een veel technischer circuit, er is meer stuurmanskunst nodig en dat bevalt me wel. Ik denk dat de hiërarchie vooraan er heel anders zal uitzien en ik ben ervan overtuigd dat wij, mijn ploeggenoot Alex Quinn en ikzelf, ons wel kunnen tonen.”

Na een zeer slecht weekend op het vlak van de punten is het van belang dat onze landgenoot zijn kampioenschap op de rails krijgt. Een kampioenschap waarin hij een zeer bescheiden twaalfde plaats bezet.
De kwalificatie kondigt zich nog bepalender aan dan in Monza want de mogelijkheden tot inhalen lijken mij niet zeer talrijk. Er zijn redelijk veel moeilijke remzones en mogelijkheden om fouten te maken. De drie sectoren aan elkaar rijden en er de perfecte ronde van maken zal belangrijk zijn. Maar, ik herhaal het nogmaals, ik blijf hoopvol. Zelfs als het niet helemaal liep zoals ik het mij had voorgehouden in de openingsmanche van het seizoen, toch voel ik dat het team het potentieel heeft om mooie dingen te realiseren. De werkwijze met mijn ingenieurs is zeer efficiënt.

Wat het meteo betreft, kondigt men zeer warm weer aan met ook onweders die de wedstrijden kunnen verstoren. Er wordt gereden in het voorprogramma van de GT World Challenge, de voormalige Blancpain Series, die 46 GT3 wagens tellen.
Of het nu nat of droog is, dat maakt niet uit. Ik wens alleen maar dat het geen loterij wordt. Ik wil dat de beide kwalificatiesessies en de manches op een regelmatige manier verlopen. Ik vraag niet om geluk toegeschoven te krijgen, alleen maar om niet opnieuw het slachtoffer te worden van pech.

Na vier private testsessies van vijftig minuten op donderdag, om de piste te leren kennen en de juiste afstellingen te kiezen, zijn er de collectieve tests op vrijdag van 9u00 tot 9u50 en van 13u50 tot 14u40.
Zaterdag is er een eerste kwalificatie van twintig minuten die begint om 10h40, terwijl de eerste race voorzien is om 15u10. Zondag is er de tweede kwalif om 9u00 en de tweede race, zoals steeds over dertig minuten plus één ronde, met vertrek om 12u15.+

Live timing: https://static.sportresult.com/federations/fia/liveresults/sro
Live Streaming op het Youtube kanaal van Renault Sport of via de facebookpagina van de Renault Sport Series.

(persbericht)