Op Circuit Zolder wordt er ondertussen hard gewerkt. Na de eerste fase van de werken, wordt het circuit nu op verschillende manier onder handen genomen en Autosportwereld.be geeft een laatste stand van zaken.
“De focus ligt op grondwerken”, vertelt de verantwoordelijke David Vanderbeek. “Zo komen er extra infiltratieputten aan de Villeneuve chicane en bij het uitkomen van de Terlamenbocht. Ook worden er Acodrains aangelegd in de pitlane en heel belangrijk in de eerste linkse gaan we de afwatering heel anders aanpakken. We gaan het water dwars afvoeren in de binnenbocht. Het opvangen van het water gebeurt via een grindbak met een centraal afvoerpunt. Tevens zal al het water komende van de acceleratiepiste opgevangen worden voordat het de piste kan oplopen. We willen op verschillende plaatsen ook voorkomen dat het regenwater de piste kan oplopen.”
Maar ook de teams van Circuit Zolder zelf zijn hard aan het werk. “Zo werden er reeds 600 banden geschroefd om de bandenmuur aan de Bianchi te vervangen. De extra 600 banden zijn ondertussen toegekomen en worden aan een snel tempo klaargemaakt om ook andere delen te vernieuwen. Er worden ook rioleringswerken op heel het terrein uitgevoerd, zo wordt elke leiding en put tot op de millimeter in kaart gebracht en in hoogte, diepte en functie benoemd door onze hoofdaannemer APK.”
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_gallery gallery_ids=”60786,60785,60784,60783,60782,60781,60780,60779,60778,60777,60776,60775″ posts_number=”12″ show_title_and_caption=”off” show_pagination=”off” _builder_version=”4.4.1″ border_radii_image=”on|1px|1px|1px|1px”][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column _builder_version=”4.4.1″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.4.1″ hover_enabled=”0″]Foto’s: David Vanderbeek – Circuit Zolder
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]