[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.26.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]
Bert en Stienes Longin hebben er samen met Christoff Corten alles aan gedaan om tijdens de slotmanche van het Belcar Endurance Championship naast de Belcar 1-titel ook de algemene endurancetitel te veroveren, maar mechanische pech heeft daar anders over beslist. Toch valt niet te ontkennen dat 2019 een uitstekend seizoen werd voor Krafft Racing.
foto’s: ©Krafft Racing
De laatste Belcar-race was er één over 125 minuten, in de “Cathedral of Speed”, het TT Circuit in Assen. Bij Krafft Racing zouden ze er alles uit de kast halen om te proberen de algemene Belcar-titel te veroveren. Stienes Longin, met de #11 Norma vierde op de startgrid, schoof al na een paar ronden naar de tweede plek en maakte zich op voor een aanval op de leider. Tot hij na een half uur de pitlane kwam binnengesukkeld. “Achteraan links waren de bevestigingspennen van de remschijf afgebroken”, doet de Leuvenaar het relaas. “Daardoor zat het wiel helemaal los. Onmogelijk om zo verder te rijden.”
Het euvel werd op vakkundige wijze hersteld, maar desondanks gingen er 14 ronden verloren. De hoop de algemene titel was meteen verdwenen. “O zo jammer, want de wagen functioneerde uitstekend, ook na de reparatie”, aldus Christoff Corten, die de wedstrijd volmaakte. “Ik heb mijn ontgoocheling dan maar proberen wegrijden door de snelste wedstrijdronde neer te zetten.”
“Tuurlijk is dit jammer”, vult Bert Longin aan. “Het is een ontzettend groot cliché, maar dit is ook autosport. Om kampioen te worden heb je een beetje geluk nodig, en deze keer is de munt voor ons verkeerd gevallen. Ik vind het ook jammer voor Stéphane en zijn hele crew van Krafft Racing, want die jongens hebben dit jaar echt alles uit de kast gehaald om ons een zo goed mogelijke bolide te bezorgen.”
“Want we mogen niet vergeten dat dit een fantastisch seizoen was”, besluit Longin. “We hebben drie Belcar-races gewonnen, waaronder de 24 Uur van Zolder. We werden kampioen in Belcar 1 en vice-kampioen algemeen. Bovendien streed Stienes tot het laatste weekend om de titel in de Nascar Whelen Euro Series en ikzelf in de Ford Fiesta Sprint Cup. En vorige week kwam daar nog de wereldtitel in de World Solar Challenge bij. Ga er maar aan staan, ik denk niet dat er veel rijders of teams zijn die na afloop van dit seizoen zo een erelijst kunnen voorleggen.”
Nu is het tijd voor een welverdiende winterpauze, waarna in 2020 opnieuw vol energie een nieuw autosportseizoen kan worden aangesneden. Met de ambitie om het nog beter te doen!
(persbericht)
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.26.4″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_signup _builder_version=”3.26.4″][/et_pb_signup][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.26.4″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_gallery gallery_ids=”53609,53608,53607,53606,53605″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.26.4″ auto=”on” auto_speed=”3500″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]