Home > Industrie > Abarth Days trekt ruim 5.000 Schorpioen-fans naar Milaan voor zeventigste verjaardag van Abarth

Abarth Days trekt ruim 5.000 Schorpioen-fans naar Milaan voor zeventigste verjaardag van Abarth

Op zaterdag 5 en zondag 6 oktober vond in Milaan de grootste officiële Abarth-meeting uit de geschiedenis van het merk plaats. De records van de vorige editie werden simpelweg verpulverd: meer dan 5.000 fans, meer dan 3.000 Abarth-wagens en 3.500 proefritten met het nieuwe ‘70th Anniversary’-gamma. Die cijfers laten geen twijfel bestaan over het succes van het tweedaagse evenement, dat de deelnemers in onvervalste Abarth-stijl trakteerde op fun, emoties en adrenaline. Ook vierde het evenement de wereldpremière van de nieuwe Abarth 695 70° Anniversario, het belangrijkste eerbetoon aan het zeventigjarige bestaan van het merk. Als onbetwiste koning van het evenement wist de gedurfde speciale reeks alle deelnemers voor zich te winnen met zijn nieuwe verstelbare spoiler, zijn nieuwe, groene koetswerkkleur Monza 1958 en de koetswerkkit in Campovolo Grey, een knipoog naar de racewereld en de geschiedenis van het merk met de Schorpioen.

De plaats van afspraak voor de Abarth Days 2019 was MIND (Milan Innovation District), waar een racecircuit van ongeveer 3 kilometer werd aangelegd, bestaande uit een sensationeel snelle opeenvolging van rechte stukken, bochten en chicanes. Aan adrenaline was er alvast geen gebrek bij de fans, die niet alleen met hun eigen Abarth op het stadscircuit konden rijden, maar ook het nieuwe Abarth ‘70th Anniversary’-gamma konden uittesten en naast een van de Abarth-piloten konden plaatsnemen als copiloot in de 124 rally. Voor die laatste activiteit werd een specifiek circuit aangelegd om deelnemers te laten proeven van de fabelachtige prestaties van de Abarth 124 rally, die voor het tweede jaar op rij de FIA R-GT CUP won.

Daarnaast was het tweedaagse evenement doorspekt met tal van activiteiten, in combinatie met de meeslepende muziek die de DJ’s op het hoofdpodium speelden. Er was voor alle leeftijden wat wils: een demonstratie van een BMX-stuntteam, een tentoonstelling van de wagens die de geschiedenis van Abarth hebben geschreven, het nieuwe Abarth-gamma, gamingruimtes voor jongeren en een kinderzone, alsook slipcursussen met Abarth-instructeurs en een speciaal afgestelde 595. De zones voor partners omvatten onder meer de stands van Abarth Racing-sponsors Sabelt, Manpower Exteris, LM Gianetti, EGV1 en Grom, alsook een reeks originele Abarth-accessoires ‘Powered by Mopar’.

Samen met de meeting in het MIND-district vond er ook een online Abarth Day plaats. Er waren meer dan 1.000 inhoudspublicaties beschikbaar, te beginnen met de voorstelling van de Abarth 695 70° Anniversario, die voor het eerst in heel Europa simultaan werd voorgesteld tijdens een Facebook-première die meer dan 140.000 mensen bereikte.
De online community toonde zich enthousiast met meer dan 90.000 likes en opmerkingen op sociale media. De jongste toevoeging aan het Abarth-gamma werd 120.000 keer bekeken.

Eveneens aanwezig op het evenement was Mopar® Express Care, de innovatieve erkende service, die vanuit een volledig uitgeruste mobiele werkplaats op een Ducato-onderstel werkt.

Prestaties, fun en erfgoed. De Abarth Days 2019 bevestigden zonder twijfel hun rol als het langstverwachte evenement voor fans van het merk met de Schorpioen, die vanuit heel Europa naar Milaan afzakten om hun passie voor het Italiaanse merk te delen. Veel van deze fans zijn lid van de sterk groeiende wereldwijde Abarth-gemeenschap, bestaande uit 77 officiële clubs (bijna dubbel zoveel als in 2016) met meer dan 5.000 leden. Tal van anderen behoren tot ‘The Scorpionship’, een gemeenschap die al drie jaar actief is in de EMEA-zone en meer dan 111.000 leden telt. Lid worden van The Scorpionship is gratis en kan op de website scorpionship.abarth.com.

(persbericht)