Na vijf intensieve competitiedagen kwam de beslissing over winst in de Tour De Corse Historique pas op de finishlijn.
Zes verschillende leiders wisselden elkaar af over 348 kilometer wedstrijd. Slechts een enkele seconde scheidde de eerste en de tweede plaats. In de klasse VHC (Véhicules Historiques de Competition) verloor Pierre Vivier (Renault 5 Turbo) door een foutje de leiding aan de Belg Alexandre Leroy (Mazda RX7). Maar op de tweede dag viel hij uit met een technisch probleem. André Caruso (Porsche 911) nam over om ook te verdwijnen met pech. Dat effende het pad voor François Foulon (MkII Ford Escort), die echter de krachtigere wagen van Vivier niet kon afhouden. Maar Vivier ging in de laatste sectie in de fout en dus lag de weg naar de zege eindelijk open voor Francois Foulon, die won voor de BMW M3 van Christophe Casanova met één seconde aan overschot! Het eindpodium werd vervolledigd door de Belgen Christian Kelders en Patrick Chiappe op Porsche 911.
Vermelden we de dominante zege in de klasse VHRS (Véhicules Historique Régularité) van Bernard Figuière (Porsche 911 Carrera).
foto: Frédéric Chambert / Tour de Corse Historique