[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]Nicolas Vandierendonck, Filip Teunkens, Bas Schouten, Loek Hartog en John De Wilde trokken met ambitie naar de 24 Hours of Zolder. Naast de zege in de Belcar 2-klasse viseerde het kwintet ook een plaats op het algemene podium in de Limburgse etmaalrace. De 24 Hours of Zolder staat gekend als de zwaarste uithoudingsrace ter wereld en helaas werd de Porsche 911 van Thems Racing by EMG Motorsport genoopt tot nederigheid nadat de pechduivel meermaals op bezoek kwam.
“We hadden een zeer goed gevoel in de wagen na de vrije trainingen en super pole”, vertelt Nicolas Vandierendonck zondagavond aan de finish. “De prijzen worden echter pas aan de meet uitgedeeld. De Porsche 911 is het strijdwapen bij uitstek voor een zware wedstrijd als de 24 Hours of Zolder, enkel werden we tijdens de wedstrijd geconfronteerd met een probleem aan de versnellingsbak en nadien gaf onze krachtbron de geest. Dat zijn mechanische problemen waarin je zelf geen hand hebt. Het zijn de harde wetten van de autosport en daar moeten we ons bij neerleggen. EMG Motorsport heeft deze week echter enorm hard gewerkt en onze gelegenheidsrijders John, Loek en Bas hebben alle drie bewezen hun plaats waard te zijn in deze race.”
“We kenden een solide eerste kwart van de wedstrijd, tot we iets voor middernacht plots geconfronteerd werden met een defecte versnellingsbak”, legt Filip Teunkens uit. “De herstellingen kostten ons een dertigtal ronden, waarbij we terugvielen tot de onderste regionen van het klassement. Onze kans op de zege was uiteraard verkeken, maar we knokten niettemin terug tot de vierde plaats in onze klasse, binnen de algemene top 10. Het doel was het podium in de Belcar 2-klasse, maar toen dook het motorprobleem op. Om in één wedstrijd zowel pech te kennen aan de versnellingsbak als aan de motor, is enorm moeilijk om te verteren. Eenmaal de eerste teleurstelling verdwenen was, komen echter de positieve aspecten bovendrijven. Ja, het is een zeer bewogen weekend geweest waarin we met brute pech geconfronteerd werden, maar EMG Motorsport heeft enorm veel veerkracht getoond. We hebben als groep zeer veel bijgeleerd en getoond dat er aan moed en doorzettingsvermogen geen gebrek was. Zonder de dertig ronden die we verloren met de versnellingsbakproblemen en de defecte krachtbron, hadden we een goede kans gehad om op het algemene podium te staan. Nu goed, daarmee koop je niets. We leggen de focus nu op de rest van het Belcar-seizoen.”
De volgende manche van het Belcar Endurance Championship is voorzien op 6 oktober, te Circuit Zolder. In het voorprogramma van de finale van de NASCAR Whelen Euro Series, het Europese Kampioenschap NASCAR, wordt een wedstrijd over 125 minuten afgewerkt.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.26.4″ column_structure=”1_2,1_2″][et_pb_column _builder_version=”3.26.4″ type=”1_2″][et_pb_image _builder_version=”3.26.4″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/08/ThemsRacing-Porsche911_1.jpg”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column _builder_version=”3.26.4″ type=”1_2″][et_pb_image _builder_version=”3.26.4″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/08/ThemsRacing-Porsche911_2.jpg”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]