Gilles Magnus had zich op het circuit van Oschersleben aan een lastig weekend verwacht. Op de Audi RS 3 LMS van het RACB National Team wist het jonge talent zich bij de kwalificaties en tweede echter aardig uit de slag te trekken.
Het is wat het toerismekampioenschap zo mooi maakt. Op bepaalde circuits komt een wagen uit de voeten,… op andere dan weer niet. Op de bochtige omloop van Oschersleben had Gilles Magnus zich aan grote moeilijkheden verwacht. Uiteindelijk wist de rijder van de zwart-geel-rode Audi in de kwalificaties nog goed voor de dag te komen.
“In het eerste deel (Q1, red.) wist ik een veelbelovende vijfde tijd neer te zetten”, stelde onze landgenoot enthousisast. “In het tweede deel zette ik eerst een risicoloze rondetijd neer, vooraleer ik te maken kreeg met problemen met de benzinedruk.”
Bij de eerste race kon de Belg als achtste vertrekken (vijfde op de grid, plus drie strafplaatsen opgelopen bij de vorige meeting), maar heel ver geraakte hij niet.
“Bij het nemen van een boordsteen ging de radiator stuk. Ik heb de motor onmiddellijk uitgeschakeld zodat die er niet te veel onder leed. Jammer, want ik ben er van overtuigd dat we een goed resultaat hadden kunnen behalen.”
Bij de tweede race kon hij als zesde vertrekken en Gilles Magnus zetten een verstandige race neer.
“Het was al te lang geleden dat ik punten kon scoren, dus stond ik er op dat ik het einde zou halen. Toen ik werd aangevallen heb ik ook niet te veel risico’s genomen. Bovendien was de set-up niet perfect. Ik finishte als tiende. Niet zo slecht uiteindelijk. Ik was met een zeker voorbehoud naar Oschersleben getrokken en we hebben ons behoorlijk uit de slag getrokken. De volgende races gaan door in Barcelona en Monza, twee omlopen die ons beter zouden moeten liggen.”
(persbericht)