Op de middag controleert Toyota de 24 Uur van Le Mans met beide wagens en het lijkt erop alsof de #7 van Kamui Kobayashi, Mike Conway en José Maria Lopez de race mag gaan winnen.
Het verschil tussen de #7 en de #8 bedraagt goed twee minuten, terwijl de #11 SMP van onder meer Stoffel Vandoorne op een veilige derde plaats ligt.
In LMP2 is er afscheiding gekomen na problemen voor de #26 G-Drive Oreca, waardoor de #36 van Signatech Alpine nu op weg lijkt naar een verder eenvoudige overwinning. De Dallara van Racing Team Nederland ging er ondertussen zwaar af in Indianapolis, maar kon toch nog naar de pits rijden.
INCROYABLE !! La @CorvetteRacing #63 part en tête à queue! @janmagnussen prend la direction du stand! Quelle bataille pour la victoire en GTE Pro… #LeMans24 #WEC #Superfinale pic.twitter.com/a5b6FnbZoS
— 24 Heures du Mans (@24heuresdumans) June 16, 2019
Drama was er in GTE Pro voor de Corvette #63, de enige Corvette die nog in strijd was om de overwinning. Jan Magnussen ging in de Porsche Curves van de baan en stond ook een tijd lang in de pits. De leiding is in handen van de #51 AF Corse Ferrari, terwijl de Ford van Keating Motorsport nog steeds primus is in GTE Am.
Foto © Vincent Huybrechts