Home > Circuit > FIA F3: is het glas halfvol of halfleeg?

FIA F3: is het glas halfvol of halfleeg?

De FIA F3 (die in de plaats komt van de GP3 Series) begint stilaan vorm aan te nemen. Steeds meer aankomend talent schrijft zich in. Heel wat stoeltjes zijn nog leeg maar het kampioenschap vangt dan ook pas aan in de maand mei, en dus is het nog vroeg dag. Of niet?

Met Keyvan Andres (vorig jaar aan de slag in het EK F3 met Van Amersfoort) en Nederlander Bent Viscaal (uit de Euroformula Open) was het “nieuwe” HWA Racelabs de laatste in de rij om zijn rijdersbezetting aan te vullen. er blijft nog één zitje te vullen.

Drie teams afficheren al compleet: ART (met David Beckman, Christian Lundgaard en Max Fewtrell), Prema (met Marcus Armstrong, Jehan Daruvala en Robert Shwartzman) en Carlin (met Teppei Natori, Felipe Drugovich en Logan Sargeant).

Er is telkens nog een plaatsje vrij bij respectievelijk Campos (Sebastian Fernandez, Alex Pironi) en HiTech (Juri Vips, Leonardo Pulcini).
Slechts één bevestigde rijder bij Jenzer (Yuki Tsunoda) terwijl bij Charouz, MP Motorsport en Trident nog alle plaatsjes moeten ingevuld worden.

Kwalitatief veld in de maak

Fewtrell (winnaar Formula Renault Eurocup 2018) en Armstrong (vicekampioen Toyota Racing Series 2019) lijken voorlopig de sterke mannen van de serie te gaan worden, maar over het algemeen toont het plateau redelijk wat kwaliteit met Lundgaard (F4 kampioen in 2017, vicekampioen in de Formula Renault Eurocup vorig jaar), Beckman (vorig jaar 3 zeges in de GP3), Sargeant (4 zeges in de F. Renault), Shwarzman (3de in het EK F3 in 2018), Juri Vips (de ADAC F4 kampioen uit 2017) en “oudgediende” Pulcini (2 jaar en 2 zeges in GP3).

(foto: .fiaformula3.com)

You may also like
In een notendop: testen F2 en F3, Webber wordt manager
FIA F3: Pulcini sluit af als snelste
In een notendop: F3 – Euroformula – ADAC F4
FIA F3: klaar voor testwerk op Barcelona