Na twee succesvolle jaren en een goede promotie van de rallysport in het algemeen en de R5 klasse in het bijzonder komt er in Nederland helaas een eind aan de Eurol R5 Rally Challenge.
Dat is enerzijds spijtig en anderzijds een bevestiging dat de R5 klasse inmiddels is uitgegroeid tot de koningsklasse van de Nederlandse rallysport, met bij elke rally tussen de 6 en de 9 deelnemende equipes met een indrukwekkende R5 van Ford, Skoda of Hyundai. De KNAF (overkoepelende autosportfederatie) heeft de reglementen zodanig ingericht dat in de R5 klasse de snelste auto’s van het deelnemersveld rijden en daarom is een aparte challenge niet meer nodig.
Veel dank is de organisatie verschuldigd aan Eurol, de titelsponsor die vanaf het begin inzag dat de R5 klasse een duwtje in de rug nodig had om tot volle wasdom te komen. Ook de KNAF, de organisatoren van de ELE Rally, de GTC Rally en de Eurol Hellendoorn Rally, de rijders en de teams hebben hun steentje bijgedragen om de Eurol R5 Rally Challenge tot een succes te maken. Hermen Kobus (foto) heeft twee keer op rij de titel opgeëist na vaak spannende strijd met de andere deelnemers.
(foto: RallyPicture/Erik van ’t Land)