Hij moet volgend jaar afstand doen van het predicaat jong talent, want hij wordt in het najaar 30… De snelste advocaat van ons land gaf ons zijn blik op het voorbije seizoen. En hij geeft ons exclusief zijn plannen voor 2019!
Wat was jouw moment van 2018?
“2018 was voor mij een jaar met veel mooie momenten, maar als ik er echt eentje moet kiezen is het wel de openingsmanche van de European GT4 Series op mijn thuiscircuit Zolder. Het nieuws om in te mogen stappen op de Mercedes AMG GT4 uit de stal van Selleslagh Racing Team kwam geheel onverwacht, ik had namelijk 0,0 ervaring in dikke GT’s. Om dan samen met Sam Dejonghe te vechten voor een 8e plaats op zaterdag (welke we helaas in de slotfase verloren doordat de motor warm liep) was waanzinnig, zeker als je kijkt naar het niveau van teams en piloten dat er aan de start stonden. Op zondag waren we zelfs op weg naar een nog betere klassering, een top 5 plaats of zelfs het verhoopte podium lag binnen de mogelijkheden maar jammer genoeg werden we net voor de pitstops genadeloos uit wedstrijd geramd. Het was voor mij een hele eer om de stap naar de GT’s te zetten en ik wens Patrick Selleslagh en zijn fantastische SRT crew nogmaals te bedanken voor een weekend dat ik nooit zal vergeten!”
Wat was het autosportmoment van het jaar?
“Charly Lamm die een lange carrière in de autosport bij Schnitzer Motorsport tijdens zijn laatste optreden voor zijn pensioen de FIA GT World Cup won met Augusto Farfus achter het stuur.”
Wat zijn de plannen voor 2019?
“Met Xwift Racing zal ik het volledige VLN 2019 seizoen betwisten in een BMW 325i in één van de meest populaire klasses die de VLN rijk is: de V4 klasse. Ik kijk enorm uit naar deze uitdaging, temeer nu er afgelopen seizoen nog een V4 auto algemeen kampioen werd in de VLN. Verder zijn we achter de schermen nog druk aan het werken aan enkele leuke projecten voor 2019, waaronder de Spa GT4 Endurance Cup (standalone 5u GT4 endurance wedstrijd) alsook het begeleiden van de pilo(o)t(en) op ondermeer de Ford Fiesta Cup auto(‘s) bij EJ Automotive!”