Na de eerste reeks pitstops krijgen we ook een beter beeld van de waardeverhoudingen tussen de GT’s en prototypes en de diverse wagens onderling. Opvallend, de Wolf Tornado en de Ligier JS53 Evo 2 lijken de zuinigste auto’s en winnen goed 10 minuten à een kwartier op de Norma M20FC op één stint. De diverse Porsche 911 houden het zo’n 75 à 80 minuten met een hele tank vol.
Op de piste zijn de prototypes gemiddeld zo’n viertal seconden per ronde sneller dan de diverse Porsche 911, met uiteraard ook nog eens onderlinge verschillen tussen de Duitse GT’s. Als we er van uitgaan dat de leiders zo’n 36 ronden per uur afleggen, dan maakt dat per uur een verschil van 144 seconden of een dikke anderhalve ronde. Over de raceafstand vertaalt zich dat in 36 ronden bonus voor de open prototypes CN.
Bovendien zullen deze laatste wagens ook nog eens dubbele stints op hun rubber rijden, een winst van goed een minuut of nog eens een tiental minuten over de hele raceafstand. Alles samen is dat goed voor een verschil van 40 à 45 ronden of goed een uur en een kwartier. Op reguliere snelheid kan een Porsche dus onmogelijk vooraan eindigen en zelfs enkele kleinere problemen zijn zo goed als onvoldoende om de Norma en Wolf bij te benen. Maar autosport is en blijft uiteraard een mechanische sport.
Indien de Wolf effectief zuiniger blijft, dan levert dat over de volledige raceafstand een voordeel van drie pitstops of negen minuten op, vertaald in ronden, is dat 5 à 6 ronden.