Het DTM seizoen 2018 start dit weekend in Duitsland, op de Hockenheimring. Het Duitse toerwagenkampioenschap staat voor boeiende tijden, met een nieuw reglement in 2019, maar ook het aangekondigde vertrek van Mercedes in 2019 en de onzekerheid over wie Mercedes zal vervangen. Zonder Maxime Martin, die BMW voor Aston Martin en de GT-racerij verliet, en zonder Belgische manche, is RBM de Belgische link met het indrukwekkende kampioenschap.
Voorlopig doen het DTM het dus nog met de drie Duitse premiummerken, die ieder 6 wagens inzetten. In Hockenheim zien we nog een zevende Audi, voor de afscheidnemende Mattias Ekström, maar die wagen doet het buiten kampioenschap evenwel. Audi doet het met Abt Sportsline, Team Rosberg en Team Phoenix, terwijl BMW een beroep doet op het Belgische RBM en RMG, respectievelijk met twee wagens per team voor Audi en drie voor BMW. Mercedes zet met HWA meteen zes wagens in. Wie de rijders zijn, kan u hier ontdekken. Bij RBM, nog steeds met basis in Mechelen, zien we Bruno Spengler, Philipp Eng en Joel Eriksson.
Op de kalender staan tien meetings, met telkens twee wedstrijden, één op zaterdag en één op zondag. Vijf daarvan worden in het buitenland verreden (Zandvoort, Misano, Brands-Hatch, Hungaroring en Red Bull), vijf in Duitsland.
2018 is het laatste seizoen met de 4.0 liter V8, vanaf volgend seizoen is er een nieuwe turbokrachtbron, die DTM gemeen zal hebben met Super GT500.