Tijdens de voormiddagsessie was het Toyota dat met beide wagens de toon aangaf. De snelste ronde (1:48.208) kwam van de #7 en Jose Maria Lopez die 85 duizendsten voorsprong had op Ryo Hirakawa met de #8. De Cadillac van Bamber-Lynn-Westbrook volgde op een seconde op plaats drie. ’s Namiddags plaatste Earl Bamber de #2 Cadillac bovenaan de rangschikking (1:48.429). In LM GTE Am liet de Iron Dames Porsche van zich horen. Michelle Gatting was zowel in sessie 1 als 2 het snelst.
(Foto: © Toyota Gazoo Racing WEC)
André Lotterer, de teamgenoot van Laurens Vanthoor, was de enige rijder van #6 Porsche 963 die tijdens de voormiddag het stuur nam. De Duitser met Belgische roots legde 54 ronden af en finishte als zesde. Sessie 2 werd voorbehouden voor Laurens Vanthoor en hij positioneerde de 963 op de zevende plaats.
In LMP2 werd de snelste ronde tweemaal door de #22 United Autosports Oreca gerealiseerd. Robert Kubica eindigde met #41 Team WRT tweede in de voormiddagtest. De #31 van het Belgische team volgde toen op plaats vijf. In de tweede sessie werd het een derde plaats voor de #41 en een zevende voor de #31.
Sarah Bovy, Michelle Gatting en Rahel Frey maakten een uitstekende start met de #85 Iron Dames Porsche 911 RSR – 19. De Deense Michelle Gatting was zowel in de eerste als tweede testsessie het snelst in haar klasse. In de voormiddag deed ze 22 duizendsten van een seconde minder over een rondje dan Alessio Picariello met de # 60 Iron Lynx Porsche. In de namiddag had ze 0,261 seconden voorsprong op de in het wereldkampioenschap debuterende Ulysse De Pauw met de #21 AF Corse Ferrari.
Sessie 1
Sessie 2