Op woensdagavond kregen de deelnemers voor het eerst de kans om in het donker te rijden. Romain Dumas was met de #708 Glickenhaus (3:28.900) uiteindelijk het snelst in de twee uur durende sessie die om 22u begon. De Amerikaanse wagen had een nipte voorsprong van 0,264 seconden op de #8 Toyota GR010 Hybrid in een training die zonder veel incidenten verliep.
(Foto: © 24 Hours of Le Mans)
De nachttraining gaf ook de rijders de kans om hun vijf verplichte rondjes in het donker af te werken. In LMP2 eindigde de #31 WRT van Geleal-Frijns-Rast vooraan, gevolgd door de #22 van United Autosports USA. Dries Vanthoor zette met de #32 WRT Oreca in de slotfase nog een sterke derde tijd op de tabellen. Ook de #41 Realteam by WRT zat er goed bij met een zesde plaats. Jean Glorieux eindigde met teamgenoten Hörr en Cougnaud achttiende in de DKR Engineering Oreca.
Laurens Vanthoor, die tijdens de kwalificatie van eerder op de dag de snelste tijd in LM GTE Pro liet noteren, zagen we niet aan het werk tijdens de avondtraining. Zijn teamgenoot Kévin Estre plaatste de #92 Porsche op de vijfde positie in het klassement zijn klasse, waarin de beste chrono naar de #63 Corvette ging.
In LM GTE Am klokte Jan Heylen een knappe tweede tijd. Met een chrono van 3:55.729 was hij slechts één tiende trager dan de #46 Team Project 1 Porsche. Frey-Gatting-Bovy (Iron Dames – Ferrari) waren vierde, op net geen vier tienden van de snelste in de categorie. Alessio Picariello (Hardpoint Motorsport – Porsche) eindigde als elfde.