Hoewel slechts een klein aantal Formule Ford en Formule Opel rijders naar de hoofdstad van Bourgondië reisde om deel te nemen aan het evenement Historic Tour Dijon op 6, 7 en 8 mei op het circuit van Dijon-Prenois, lieten ze toch een stevige indruk na.
(persbericht)
Na de kwalificatiesessies op vrijdag startten de FFR-FOR Formule Ford 1600 en Zetecs rijders in hun eerste race op zaterdagmorgen, als onderdeel van een startveld van niet minder dan 37 klassieke Formule Fords. Onder de deelnemers waren coureurs uit België, Frankrijk, Duitsland, Monaco, Spanje en Zwitserland, in auto’s die dateerden van 1970 tot 1992.
In de race namen de Zetecs van Eric Heudicourt (#84) en Maxime Libreton (#15) al snel de leiding. Een grote groep FF1600’s, waaronder die van FFR-FOR rijders Dieter Häckel en Mattthew Dean, zat in de achtervolging en verloor de race-leiders nooit uit het oog. Maar door verschillende incidenten moest de safety car twee keer naar buiten. Toen de tijd begon te dringen, besloten de organisatoren alle auto’s na vijf ronden naar binnen te halen en de resterende 7 ronden op zondagochtend te laten rijden.
De Formule Opels en FF2000’s hadden hun eerste race op zaterdagmiddag, in een veld dat ook klassieke F3 en Formule Renault monoposto’s bevatte. Met hun superieure vermogen reden vier F3’s al snel weg, terwijl de Formule Opels van Marvin Brandl (#126) en Jochen Thissen (#128) het uitvochten met de overige F3’s en als respectievelijk 5e en 6e over de eindstreep kwamen. Alan Williamson (#160) in zijn Formule Opel kwam net voor Philip Menzner’s FF2000 en Georges Tomsen’s Formule Opel over de streep, waardoor ze 13e, 14e en 15e werden. Andreas Menzner kwam in zijn FF2000 als 21e over de streep, nadat hij als laatste auto op de grid was gestart, vanwege mechanische problemen in de kwalificatie.
Om 8:35 op zondagmorgen was het nog frisjes toen de FF1600’s en Zetec weer de baan op gingen voor de resterende 7 ronden van hun 1e race. Aanvankelijk was het een spannend gevecht tussen de Zetecs van Eric Heudicourt (#84) en Maxime Libreton (#15), maar nadat Heudicourt in de grindbak landde, pakte Libreton de 1e plaats. FFR-FOR rijder Dieter Häckel (#147) eindigde als 10e in zijn FF1600. Matthew Dean (#145) kwam als 13 e over de streep, m,aar won daarmee wel het podium in de pre-90 klasse. Julian Labitzke (#188) kwam in zijn Zetec als 18e over de streep, terwijl Georges Tomsen (#18) en Gerhard Hauschulte (#141) respectievelijk als 22e en 27e eindigden.De FF1600’s en Zetecs kwamen om 14:30 weer buiten voor Race 2. Na weer een safety car situatie werd deze gewonnen door Maxime Libreton in zijn Zetec. In de Pre-90 klasse won Matthew Dean nog een keer het Pre-90 podium nadat hij als 15e over de streep was gekomen, samen met Georges Tomsen (22e) en Gerhard Hauschulte (23e) . Rookie Julian Labitzke kwam in zijn Zetec als 16e over de streep, maar dit maakte hem wel de 2e beste Zetec rijder in race 2.
Race 2 voor de Formule Opels en FF2000’s was vrijwel een herhaling van race 1 met Marvin Brandl en Jochen Thissen die jongleerden om positie met de F3’s en indrukwekkend als 3e en 4e eindigden. Aanvankelijk was Alan Williamson in positie om opnieuw een FOL-FF2000 podium te halen, maar na een spin in de ‘Gauche de la Bretelle’ was het Philip Menzner in zijn FF2000 die de 3e plaats in de ‘Invité’ klasse veroverde. Philip eindigde als 9e, en versloeg daarmee zijn vader Andreas FF2000 (14e), Georges Tomsen in zijn Formule Opel (18e) en Alan Williamson, die als 22e over de streep kwam.
De volgende halte voor de FFR-FOR rijders is het ‘Pinksterraces’ evenement op het F1 circuit van
Zandvoort, op 4 en 5 juni.