Traditioneel verwachten we Volkswagen of BMW als de best verkopende merken in België. Echter, wanneer we personen- en bedrijfsvoertuigen in rekening brengen, staat het merk Peugeot in België na de eerste drie maanden van 2022 bovenaan de verkoopsranglijst.
(persbericht/ed.wb)
Ook bij de bedrijfsvoertuigen alleen staat Peugeot op de hoogste plaats van het podium. Concreet betekent dit dat het merk eindigde met een marktaandeel van 9,25% op eind maart in België voor PC+LCV. Dit cijfer werd gerealiseerd door de verkoop van 10.936 Peugeot personen- en bedrijfsvoertuigen. Deze cijfers werden opgetekend mede door het succes van de nieuwe Peugeot 308 die in maart de eerste plaats in zijn segment wegkaapte.
Andere modellen van het merk doen het ook zeer goed in de verkoop: de Peugeot 2008 staat in Q1 aan de kop van zijn segment met een segmentmarktaandeel van 13%. De Peugeot 208 werd tweede in zijn segment met 11,6% segmentmarktaandeel. Beide modellen zijn eveneens leverbaar met een 100% elektrische aandrijving, de e-2008 en de e-208. Opmerkelijk is ook dat de verhouding tussen de geëlektrificeerde wagens en de wagens met een verbrandingsmotor enorm toenam in het Peugeot gamma.
Bas Viveen, Managing Director Peugeot Belux, is heel tevreden en licht toe: “Ik ben verheugd om te zien dat het succes van Peugeot in 2022 op de Belux-markt wordt voortgezet. Dit getuigt van de aantrekkelijke strategie die het merk heeft ontwikkeld op het gebied van zowel modellen als diensten. De nieuwe 208/e-208 en 2008/e-2008 zijn een duidelijk succes op onze wegen en ik zie dat de nieuwe 308 dezelfde kant op gaat. Dit model zal later ook in een 100% elektrische versie op de markt worden gebracht, wat opnieuw getuigt van de ambities van Peugeot en Stellantis op het gebied van respect voor het milieu. En dit is nog maar het begin. De klanten van het merk zullen in de tweede helft van dit jaar een volledig nieuw model ontdekken en voor 2023 kunnen we hen ook aangename verrassingen beloven…”
Met de recente lancering van de nieuwe Peugeot 308 en de uitstekende commerciële resultaten tot nu toe, is het duidelijk dat het merk met de leeuw al zijn ambities nastreeft en voldoet aan zijn merkwaarden “Exigence, Allure & Emotion”.