Net als de 2CV Racing Cup start de C1 Racing Cup het seizoen 2022 komend weekend op Circuit Zolder, met een race op zondag die bijna 8 uur lang zal zijn! Een dertigtal wagens staan op de deelnemerslijst, een bewijs dat de C1 nog steeds één van de meest populaire democratische pistes richting de autosport is…
foto:©Lethion.be
“Bij de start van het seizoen 2022 kunnen we er prat op gaan dat we meer dan 80 kits hebben verkocht waarmee we een Citroën C1 kunnen omtoveren tot een C1 Racing Cup”, vertelt Léonard Licops namens de organisatie. “Dat betekent dat de line-up bij de start van het seizoen in Zolder duidelijk van hoge kwaliteit is, en in de loop van het seizoen verder zal worden verrijkt, om, zoals de traditie voorschrijft, zijn hoogtepunt te bereiken tijdens de 24H2CV op ‘het mooiste circuit ter wereld’!”
Na het einde van het kampioenschap van 2021 op Croix-en-Ternois, zijn de hoofdrolspelers van de discipline er nu ook weer bij. En dan hebben we het in eerste instantie over Gaban Motorsport, het team dat zijn titel verdedigt. De #228 is nog steeds in handen van Andy Gaban, Maxime en Lancelot Alsteens. En op zijn weg zal deze topper opnieuw de #219 KMD van Chloé Van Hove, Thomas Vanloocke, José Close en Eric Van Bael tegenkomen en de #232 Neo Speed by Kimy Racing, met Laurent Do, Thierry Le Leu, Christophe Devis en Massimo Petralia. Dat belooft weer een stevige confrontatie te worden!
Vooral omdat een blik op de lijst van deelnemers ons leert dat de groep der favorieten er zeer goed uitziet. De #223 Kimy Racing van Régis en Arnaud Matot, de #259 GPC Motorsport van Sylvester Van Herzele en Arthur Zeelmaekers en de #276 Oeste Kart 1 van Tristan Földesi, Calvin De Groot en Fabrice Cornelis zullen zeker een prominente rol spelen tijdens de komende 1000 Km van Zolder.
En in het kielzog van de traditionele toppers zullen er heel wat andere teams zijn die voor een verrassing kunnen en willen zorgen. Laten we de #204 BJ Racing by Kimy Racing van Bernard en Julien Munsters noemen, de #213 KMD 213 van Pierre Mourialme, Gauthier Biar en Patrick Asnong, de #218 Torro Loco Racing van David Moerenhout, Michaël Leenders, Nico en Libor Gallina, de #222 Speed4Fun & Angels van Evelyne François, Margaux Liagre, Olivier Debroux en Antoine Roiseux, de #225 FLA 1 van Olivier Renaud, Sylvain Priarolo, Pierre-Manuel Hemroulle en Julien Jérôme, de #226 Ca Roule Racing van Jacques Loly, Antoine Laloux, Nordin Cheriet, Maximilien Laloux en Christophe Chambon, de #231 Skylimit RT by Gaban Motorsport van Jo Lammens, Kata Bozo Dimitri Sanders en Thomas Zels, de #248 KG Racing by Beaufort van Yannick Kupper, Philippe Soussan en Julien Collette, de #250 Crash Test by Kimy Racing van Krystel Philippe, Michaël Goffinet, Antoine Boveroux en Rolph Lietart, de #253 Team Lagrange van Niels Lagrange en Romy Biscop, de #257 Mecaperformance van Romain Demeyer Olivier Fontana en Christophe Cagnina, de #258 Canal Performance van Manu Canal-Roblès, François Jeukenne, Steve Gathy en Goran Selak, de #261 PCH Automotive van Pierre-Cédric Henry en Mika Lottefier, of de #271 Oeste Kart 2 van Mathias Ronzani, Yentl Baert en Maarten Bijnens. Een lijst die verre van volledig is. We zien ook dat er in de C1 Racing Cup veel dames meeracen en dat is toe te juichen…
Op zaterdag, tussen 13u00 en 14u15, zal de het peloton van de C1 voor het eerst op het circuit verschijnen voor de traditionele jacht op polepositie. Op zondag, onder een heerlijke lentezon en bij zeer aangename temperaturen, zal de eerste 2CV/C1 strijd van het seizoen beginnen om 10u00 en eindigen om 17u50. En geloof ons, er zal gevochten worden…