Het is ondertussen een goede gewoonte geworden bij de organisaties van DG Sport: naast de gewone rally is er ook een VHRS-nevenwedstrijd, gereserveerd voor de fans van regularity. Ondanks een heel drukke kalender wist het parcours van de South Belgian Rally 2022 een groot aantal deelnemers te overtuigen, wat dan weer voor een startveld zorgt dat op zijn minst als gevarieerd kan worden omschreven.
Dat maakt het meteen ook heel moeilijk om deze zaterdag 19 maart een favoriet aan te duiden in VHRS. Sommigen hebben allicht wat meer ervaring dan anderen, waardoor Filip De Munck en Stephanie Lannoo (Lada VFTS), Thierry Delobel en Michaël Blech (BMW 325ix), André Neutelers en Guy Hardenne (Saab 99), of Eric Van Bourgonie en Kim Vanderveken (Fiat 124 Sport Spider) allicht in de voorste regionen terug te vinden zullen zijn.
Maar wat VHRS zo interessant maakt, is dat er soms heel verbazende en onverwachte wagens aan de start staan. Zo haalde de welbekende Georges Chalsèche zijn Peugeot 203 Spéciale van stal, een wagen die gebouwd werd in… 1955! En u kan op Chalsèche en corijder Pierre Louys rekenen om het ding serieus de sporen te geven.
Of wat te zeggen van de Volvo PV544 van André Claessen en John Pottier, of de Triumph Dolomite Sprint van Alain Dominiczak en Alexandre Dessauvage, de Datsun 100 A van Guy Wlordaczak en Patricia Polet, en zelfs de indrukwekkende Volvo 240 van Arnaud Vandermeulen en Christel Herion, die zijn langverwachte debuut maakt?
Het startveld van de veelbelovende VHRS wordt vervolledigd door een reeks goed uitgeruste outsiders, zoals Xavier Boulanger en Eric Simon (Saab 99), Michel ‘CD Designers’ Cartiaux en Fabrice Mathieu (Ford Escort MK1), Rik Dumortier en Bert Werniers (Renault 5 Alpine), Denis Jacquemin en Freddy Cara (Opel Ascona), Pascal Lemince en Pierre-Edouard Paris (BMW 323i E21), Pascal Stocco en Corinne Ronconi (Toyota Corolla), Gilles Thibaut en Renaud Bielen (Mazda 323), enz.
U hebt het begrepen, ook bij de regularity vindt ieder zijn gading. Gokken maar wie het haalt… (persbericht)