Tijdens de tweede testdag in Bahrein was het verrassend genoeg, Haas dat bovenaan eindigde. Nadat de sessie om 17u00 Belgische tijd voor alle andere rijders gedaan was, mocht Kevin Magnussen nog één uur verder rijden. In dat laatste uur zette de Deen de absolute toptijd van de dag neer.
foto: © Haas F1 team
Het moet fantastisch zijn om op dit moment Kevin Magnussen te zijn. Tot twee dagen geleden had hij geen zitje in de F1, vandaag zette hij de snelste tijd van iedereen neer. Deze middag maakte hij zijn comeback in de F1 en legde eerst 39 ronden af. Nadat iedereen om 17u00 Belgische tijd stopte, kon de Deen nog één uur langer rijden omdat gisterenochtend het team Haas niet aan de testsessie kon deelnemen door overmacht. In dat extra uur legde hij nog 21 ronden af, wat zijn totaal op 60 bracht. Het meest verrassende was de tijd die hij neerzette. Met een 1’33″207 sprong hij van een negende tijd naar de snelste tijd. Hierdoor werd Carlos Sainz (Ferrari) tweede en Max Verstappen (Red Bull) derde.
Bij McLaren verlopen de testdagen nog altijd niet zoals het team wil. Daniel Ricciardo is al twee dagen ziek en miste daardoor al elke sessie in Bahrein, hierdoor moest Lando Norris alles voor zijn rekening nemen. In totaal legde de Brit vandaag maar 60 rondjes af. De McLaren heeft verschillende mechanische problemen gehad en veroorzaakte deze middag zelfs een rode vlag, omdat de wagen stil viel vlak voor de pitstraat. Bij Williams liep het vandaag ook niet. Na de brand bij Nicholas Latifi deze ochtend, is het team niet meer buitengekomen.
De meeste ronden werden vandaag door Yuki Tsunoda (AlphaTauri) gereden. In acht uur testen complete hij 120 ronden. Ook Esteban Ocon (Alpine) legde meer dan 100 ronden af. Morgen is er een laatste testdag, voordat het seizoen volgende week echt begint.
Eindstand testdag 2:
- Magnussen (Haas) 1’35”207, C4, 60 ronden
- Sainz (Ferrari) 1’33”532, C4, 60 ronden
- Verstappen (Red Bull) 1’34”011, C4, 86 ronden
- Stroll (Aston Martin) 1’34”064, C4, 70 ronden
- Hamilton (Mercedes), 1’34”141, C5, 47 ronden
- Ocon (Alpine) 1’34”276, C4, 111 ronden
- Leclerc (Ferrari) 1’34”366, C3, 54 ronden
- Norris (McLaren) 1’34”609, C3, 60 ronden
- Vettel (Aston Martin) 1’36”020, C3, 46 ronden
- Tsunoda (AlphaTauri) 1’36”802, C3, 120 ronden
- Bottas (Alfa Romeo) 1’36”987, C2, 25 ronden
- Schumacher (Haas) 1’37”846, C2, 23 ronden
- Russell (Mercedes) 1’38”585, C2, 67 ronden
- Latifi (Williams) 1’39”845, C2, 12 ronden
- Zhou (Alfa Romeo) 1’39”984, C2, 48 ronden