In Bahrein stond vandaag de tweede ochtendsessie van de drie gepland. Na vier uur testen was Esteban Ocon (Alpine) het snelst. Nicholas Latifi zijn Willliams vatte op spectaculaire manier vuur.
foto: Β© F1 / BWT Alpine
In vergelijking met gisteren zagen we in de ochtendsessie alle tien de wagens op de baan. Alleen ging het voor Williams niet zoals gepland. Nicholas Latifi kon maar twaalf ronden rijden, want zijn wagen vatte na een anderhalf uur vuur. Het zag er spectaculair uit, maar de schade is volgens het team wel beperkt gebleven. Dit incident zorgde ervoor dat er 30 minuten een rode vlag was.
Ook voor Haas verloopt dag twee niet zoals het team het wil. Mick Schumacher kon maar 23 ronden rijden en moest de sessie vroegtijdig stoppen door een mechanisch probleem. Het team hoopt dat deze middag alles goed verloopt want dan neemt Kevin Magnussen voor het eerst dit seizoen het stuur over.
Op het einde van de sessie was er redelijk wat chaos. Om te beginnen testte de wedstrijdleiding de rode vlag procedure zoβn kwartier voor tijd uit. Zeven minuten voordat de sessie ten einde ging zijn, mochten de rijders naar buiten om een start op de grid te testen. Enkel Sebastian Vettel (Aston Martin), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) en Charles Leclerc (Ferrari) waren klaar om te beginnen, maar deze start werd afgeblazen omdat Max Verstappen (Red Bull) en Georges Russell (Mercedes) nog in de pitsstraat stonden omdat ze te laat buiten waren. Er kwam een extra formatieronde, maar deze werd vroegtijdig afgerond omdat Bottas zijn wagen aan de kant moest zetten en er een derde rode vlag kwam.
Door deze late rode vlaggen bleef Ocon, in een roze Alpine, met een 1β34β276 op één staan, Leclerc was tweede en Verstappen derde. Georges Russell reed deze ochtend 61 ronden het meest van allemaal. Deze middag start de sessie om 13u00 Belgische tijd.
Eindstand ochtendsessie 2
1. Ocon (Alpine) 1β34β276, C4, 59 ronden
2. Leclerc (Ferrari) 1β34β366, C3, 54 ronden
3. Verstappen (Red Bull) 1β35β874, C2, 45 ronden
4. Vettel (Aston Martin) 1β36β020, C3, 46 ronden
5. Norris (McLaren) 1β36β354, C2, 29 ronden
6. Tsunoda (AlphaTauri) 1β36β802, C3, 44 ronden
7. Bottas (Alfa Romeo) 1β36β987, C2, 25 ronden
8. Schumacher (Haas) 1β37β846, C2, 23 ronden
9. Russell (Mercedes) 1β38β585, C2, 67 ronden
10. Latifi (Williams) 1β39β845, C2, 12 ronden