Team WRT, dat zich reeds in Spa van de titel in LMP2 verzekerde, sloot het seizoen af met een tweede plaats. De overwinning ging naar Phil Hanson, Jonathan Aberdein en Tom Gamble met een Oreca van United Autosports. Sophia Flörsch, voor het eerst bij Algarve Pro Racing, finishte met haar teamgenoten Richard Bradley en Ferdinand Habsburg op de laatste podiumtrede.
Foto: © ELMS / tekst: Peter Crauwels
Na een half uur racen verloor de Oreca van Memo Rojas een wiel bij het uitkomen van de laatste bocht. Na de zware crash van de Griek Andreas Laskaratos die hierop volgde, besliste de wedstrijdleiding om de rode vlag voor een half uur boven te halen. De piloot bleef gelukkig ongedeerd. Ondanks het stilleggen van de actie op de baan, werd de wedstrijdklok niet stopgezet.
Toen Ugo De Wilde aan de laatste stint in zijn Inter Europol Ligier begon, lag deze tweede in LMP3. Ondanks een contact met de Iron Lynx Ferrari van Rahel Frey net voor het einde, behield hij deze plaats. De Zwiterse werd voor deze aanrijding bestraft met een drive through. Dit had gelukkig geen invloed op haar plaats in het klassement en zo stapte haar teamgenote Sarah Bovy als derde op het podium in GTE. Vanaf een vijfde positie in GTE startte Bovy de race uitstekend. Ze duelleerde een groot deel van haar rijbeurt met François Perrodo, die eveneens een Ferrari bestuurde, en reed zelfs een tijd op de tweede plaats. Tom Cloet werd dertiende in LMP3.
In LMP3 ging de titel naar DKR Engineering en Laurents Hörr. Matteo Cressoni, Rino Mastronardi en Miguel Molina waren met Iron Lynx over het hele seizoen het succesvolst in GTE.