Na een lange periode zonder neutralisatie beschikte de #01 Cadillac over een mooie voorsprong op de Meyer Shank Acura. Enkele safety cars brachten het veld echter terug bij elkaar. De Acura lijkt een tikkeltje sneller te zijn dan de Cadillac en nam zo de leiding. Ook de Acura van Wayne Taylor Racing with Andretti Autosport maakt zo nog een kans om voor de zege te strijden en is momenteel vierde achter de #02 Cadillac.
(Foto: © Meyer Shank Racing)
De #6 Porsche van Tandy-Jaminet-Cameron was de eerder opgelopen achterstand aan het inhalen, maar een technisch probleem, vermoedelijk met de versnellingsbak, stopte de opmars. Ook de #24 BMW M Hybrid V8 verloor tijd door reparaties en rijdt op de zesde plaats op zeventien ronden achterstand.
De neutralisaties zorgden eveneens voor een hergroepering in LMP2. De eerste vier wagens bevinden zich binnen een handvol seconden. De Sean Creech Motorsport Ligier, lange tijd leider in LMP3, verloor vele ronden bij het oplossen van een versnellingsbankprobleem. De Duqueine van Wayne Boyd, Nico Varrone, Thomas Merrill en Anthony Mantella voert daardoor LMP3 aan.
Ook in GTD Pro als GTD zijn er nog meerdere kanshebbers op de zege. In GTD Pro gaat het tussen de #79 Mercedes van WeatherTech, de #3 Corvette, de #14 Lexus van Vasser Sullivan en de #63 Iron Lynx Lamborghini.
De eerste vijf wagens in GTD bevinden zich binnen de tien seconden. Roman De Angelis heeft met de Heart of Racing Team Aston Martin de koppositie, voor Indy Dontje in de Winward Mercedes en Nicki Thiim met de Magnus Racing Aston.
Op imsa.com kan uiteraard het slot gevolgd worden.