- Indycar – Er zijn nog een aantal zitjes beschikbaar in de Amerikaanse topserie, en niet van de minste. Bij Ganassi zoekt men nog een vierde man binnen het team om de bezetting te vervolledigen naast Marcus Ericsson, Alex Palou en Scott Dixon. Nicolas Latifi bood zich aan om het stoeltje te vullen en de Canadees zou gelijk ook alle wedstrijden op ovaal willen rijden. Zijn grootste concurrent zou huidig Formule 2 rijder Marcus Armstrong zijn. Bij Dale Coyne Racing is men, nadat Takuma Sato de helm aan de haak hing, trouwens ook nog op zoek naar een rijder die de wedstrijden op ovaal wil afwerken. Tenslotte is er Stefan Wilson, die een akkoord tekende met Dreyer & Reinbold om de Indianapolis 500 te rijden.
- F4 Italië – Na drie dagen testen op Imola besloot McLaren beschermeling Ugo Ugochukwu aan de top van de tabellen. De testritten werden trouwens compleet gedomineerd door het Italiaanse Prema want achter Ugochukwu vinden we achtereenvolgens Tukka Taponen, Arvid Lindblad, Kean Nakamura Berta en James Wharton.
- Eurocup 3 – Er werd een nieuw kampioenschap voorgesteld, de Eurocup-3. Het is het geesteskind van Alvaro Martinez de Tejada, de promotor van het Spaanse Formula 4 kampioenschap. Hij wil het gat opvullen tussen de Formule 4 en de hogere categorieën en wil zich positioneren onder de Formula Regional. Concreet zou het gaan om budgetten in de buurt van 450.000 euro voor een seizoen. De bolides hebben als basis de Tatuus T-318, die ook wordt gebruikt in de Formula Regional met een iets krachtigere Alfa Romeo 1750cc viercilinder van 300 pk (i.p.v. 270 pk) uit de ateliers van Autotecnica Motori. De wagens worden 25 kilo lichter dan de “Regional” en de banden worden geleverd door PFC en Hankook. De weekends zullen twee races tellen en de kalender wordt gebouwd rond circuits als Aragon, Valencia, Jerez, Barcelona en mogelijke verplaatsingen buiten de grenzen naar Spa-Francorchamps, Monza, Zandvoort en Estoril.
Foto: © premaracing.com/media