Na een intense en mooie strijd met de Mercedes van Daniel Morad, Daniel Juncadella en Raffaele Marciello werden Ulysse De Pauw, Daniel Serra en Antonio Fuoco met hun Ferrari tweede op slechts acht tienden van de Duitse bolide. Onze landgenoot werkte uitstekende en foutloze stints af en bewees zo nogmaals bij de beste GT3-talenten ter wereld te behoren. Door mechanische pech was Jan Heylen al snel op achtervolgen aangewezen en kwam hij nipt te kort om zijn titel in Pro-Am van GT World America te verlengen.
(Foto: © Ulysse De Pauw)
Ondanks een achttiende startplaats, kwam de #71 AF Corse Ferrari na een sterke openingstint van Serra snel aan de leiding. Een drive through voor een aanrijding wierp de Italiaanse wagen op een 2 uur en 30 minuten van het einde terug naar de tweede positie achter de Craft-Bamboo Racing Mercedes van de latere winnaar. Door een neutralisatie verdween de voorsprong van de Mercedes en Fuoco slaagde er even in om de leiding te heroveren. In een spannende slotfase zette de Italiaan Raffaele Marciello onder druk en deed diverse pogingen, tot aan de finish, om de leiding van de Zwitser te ontfutselen, maar tevergeefs. Conquest Racing werd met zijn Ferrari achtste algemeen en zesde in Pro.
De Wright Motorsports Porsche van Jan Heylen verloor al vroeg in de wedstrijd een zestiental ronden door een probleem met de stuurbekrachtiging. Ze hielden nadien een strak tempo en werden zevende in Pro-Am. Dit was echter onvoldoende omdat Mario Farnbacher, Ashton Harrison en Christina Nielsen met de Acura NSX GT3 van Racers Edge Motorsport derde werden en zo net voldoende punten scoorden om de Porsche-rijders in het eindklassement met drie punten te kloppen.