Voor hun 17de editie van de Short Rally Kasterlee, deed organisator R.T. Titanic een greep uit de trukendoos. Zo krijgen we een fors aangepast parcours en voor de allereerste keer… een start buiten de gemeente.
(persbericht)
De eerste klassementsproef, Looiend, vertrekt op grondgebied Retie en wordt voor bijna driekwart verreden op nieuwe wegen. Inbegrepen zitten nog wel de passage over het brugje van riviertje “De Wamp” en de passage aan het publiekspunt nabij het wedstrijdcentrum. De tweede proef is de gekende KP De Hese, met een kleine showlus, gevolgd door een lange staart. Het zenuwcentrum blijft de typische grote tent, op Straaleind, met in de buurt parkeergelegenheid en catering.
Het goede nieuws voor de organisatie is dat de deelnemerslijst volzet is. Maar liefst 91 teams stuurden hun inschrijving binnen. De Nederlanders zullen ongetwijfeld weer meedingen voor de zege. We kijken dan vooral naar Bob De Jong en Erik de Wild (Hyundai i20 R5), Erik Van Loon en Hein Verschuuren (Subaru S14 WRC) en Jan Van Gerven en Bart Van Esch (Hyundai i20 R5). Opvallende afwezige is Piet Van Hoof, nog altijd de onbetwiste keizer van de Kempen, maar hij stuurt ons wel zijn zoon Jari, die aan de start komt met een Opel Adam Cup.
Verder noteren we de Brit Darrell Taylor, gekoppeld aan Limburger Jordy Cruys op Ford Fiesta R5, Tom Ceuppens en Thomas Verweirder, zeker podiumkandidaten met de BMW 130 en spektakelmannen Brecht Hoorne en Kenny Deroo (BMW E36 M3). Echter, de snellere 4×4’s mogen we nooit uitsluiten, zoals de EvoX wagens van vader en zoon Eddy en Greg Vandevelde, ieder in hun exemplaar. Uiteraard zijn er nog de deelnemers aan de andere VAS klassen en is er een “historic” gedeelte waar Ronny Declerck (Opel Ascona B), Claude Debue (Opel Ascona A), Mathieu Vandoolaeghe (Mercedes 190 Diesel) en Koen Verhaeghe (Ford Escort MK1) weer trouw op post zijn.