Marcello Lotti, voorzitter van de World Sporting Council, gaf vandaag zijn bemerkingen over de terugtrekking van Lynk & Co’s uit het WTCR.
foto: ©fiawtcr.com
Lotti, de voorzitter van WSC, de groep die de rechten bezit op TCR en e-TCR, had toch enkele bemerkingen die lijnrecht staan tegenover die van het vertrekkende Lynk & Co.
Lotti verklaarde dat “…WSC steeds de beslissingen van de deelnemers had gerespecteerd”. “In dit geval echter“, gaat Marcello Lotti verder, “vinden we geen enkele logica. WSC werkte samen met de FIA, de promoter van het kampioenschap en met de bandenfabrikant om tot maatregelen te komen die het probleem zouden oplossen. Zo was er een vermindering voorzien van 20 kilogram in het wedstrijdgewicht voor alle wagens en een vermeerdering van het aantal banden die tijdens een racewwekend mochten gebruikt worden. Er moet zeker nog worden opgemerkt dat de gewichtsreductie de Lynk & Co wagens 30 kilogram lichter zou maken dan ze waren op het einde van het seizoen 2021!“
“Daarenboven waren er ook nog twee extra testsessies voorzien in het tijdschema voor dit weekend om iedereen de kans te geven de efficientie van de maatregelen te evalueren wat dit circuit betreft. WSC zal dit weekend ook aanwezig zijn op de Anneau du Rhin, als een teken van volledige steun aan de FIA, de promoter van het WK, en ook aan de deelnemers en de stakeholders“, aldus Lotti.