Home > Industrie > Verbrandingsmotoren mogen blijven, maar met synthetische brandstof

Verbrandingsmotoren mogen blijven, maar met synthetische brandstof

De Europese Commissie heeft zijn wettekst omtrent de toekomst van de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren in de EU aangepast en dat onder druk van onder meer Italië en Duitsland.

Zo worden alternatieve oplossingen voor elektrische auto’s aanvaard, waaronder synthetische brandstoffen, e-brandstoffen, naast plug-in hybrides als die tenminste als ze werken met voornoemde oplossingen voor de aandrijving van de verbrandingsmotor. Constructeurs die minder dan 10.000 voertuigen per jaar produceren, moeten zich bovendien tot 2035 niet aan de geldende CO2-emissievoorschriften houden en dan spreken we over onder Ferrari, Lamborghini…

Kort samengevat, auto’s met verbrandingsmotoren kunnen blijvend verkocht worden, als ze tenminste met synthetische brandstof rijden, iets wat overigens nu al in het FIA WEC en de 24 uur van Le Mans gebeurt en voor de meeste wagens geen probleem vormt.