De Belgen zijn nog altijd alle zes in de wedstrijd en enkele van hen hebben nog een kans op een podiumplaats. De best geplaatste is Jean Glorieux, in de subklasse LMP2 Pro/Am met de Luxemburgse DKR Engineering Oreca 07 Gibson. De wagen van Glorieux heeft echter nog drie wagens binnen dezelfde ronde achter zich en dus is alles nog open.
Foto’s: © Jens Mommens
Verder in LMP2 is Dries Vanthoor elfde in de WRT Oreca, op drie ronden van de leidende #38 Jota Oreca, dus in principe is dat ‘game over’ in de strijd voor het podium. Noteren we dat de #31 WRT van Frijns-Gelael-Rast iets voor elven de muur is ingegaan met Frijns achter het stuur en daar is de strijd dus gestreden. De derde en laatste bolide van het Belgische team is zeventiende.
In LMGTE Pro is Laurens Vanthoor in zijn Porsche vijfde, maar zonder echte podiumkansen evenwel na de lekke band en sortie van zijn teamgenoot Michael Christensen.
In GTE Am zijn er nog vijf kandidaten op de zege, maar bij twee onder hen, de #79 Porsche 911 RSR van Weathertech Racing (Andlauer-Mac Neil-Merrill) en de #77 Dempsey Proton Racing van Ried-Tincknell-Priaulx, hebben de AM-rijders al hun rijtijd achter de rug. Bij de #33 TF Sport Aston Martin, de #98 Northwest Aston Martin en de #99 Hardpoint Motorsport van Alessio Picariello moeten de AM-rijders Ben Keating, Paul Dalla Lana en Andrew Haryanto nog ieder ongeveer twee uur rijden. Dat maakt dat de uitslag pas in de slotfase van de race bekend zal worden. Alessio Picariello is zo het minst goed geplaatst, want zijn wagen is nu derde van de drie wagens waar de AM-rijder nog aan de bak moet.
Verder in LMGTE Am volgen Jan Heylen en Sarah Bovy in de Dempsey-Proton Porsche en IRON Dames Ferrari op de plaatsen zeven en acht, in principe te ver van het podium.