De derde vrije training van de 24 Uur van Le Mans verliep erg chaotisch met verschillende stevige crashes, zonder erg evenwel voor de rijders. Bij de betrokken wagens waren de #30 Oreca Duqueine, de #13 TDS Vaillante, de #39 GRAFF en de #59 Inception Racing Ferrari. De incidenten leidden tot verschillende rode vlaggen.
In het zicht van de hyperpole die vanavond om 20u00 plaatsvindt, toonde Toyota zich horen door zijn twee GR010 bovenaan de hiƫrarchie te plaatsen. De #7 van Conway-Kobayashi-Lopez eindigde voor de #8 Buemi-Hartley-Hirakawa auto, die wel een technisch probleem kende. De #7 Toyota zette een tijd neer van 3:26.796, wat aanmerkelijk sneller was dan in de vorige sessies. De eerste Glickenhaus, de #708 van Derani-Dumas-Pla, was derde, zes tienden voor de #709 van Westbrook-Briscoe-Mailleux. De Alpine lag meer dan twee seconden verder achterop.
De strijd tussen United Autosports en WRT ging verder in de LMP2. Deze keer was het Richard Dean’s team dat het laatste woord had met een een-twee. De #22 Oreca van Albuquerque-Hanson-Owen eindigde voor de #23 van Lynn-di Resta-Pierson. De #31 Oreca WRT van Frijns-Rast-Gelael werd derde, drie plaatsen voor de #41 zusterauto van Andrade-Habsburg-Nato. De derde Oreca WRT, de #32 van Dries Vanthoor werd vijftiende voor de #3 DKR Oreca van Jean Glorieux.
Corvette nam de leiding in GTE-Pro met de beste tijd voor de #64 C8-R van Sims-Tandy-Milner voor de #91 Porsche 911 RSR van Lietz-Bruni-Makowiecki. Vierde tijd voor de Porsche 911 RSR #92 van Laurens Vanthoor. In GTE-Am zette de #46 Porsche 911 RSR van Cairoli-Pedersen-Leutwiler de snelste tijd neer, terwijl Alessio Picariello van zich deed spreken met de derde tijd in de #99 Hardpoint Racing Porsche 911 RSR. Achtste werd Jan Heylen in de #88 Porsche, terwijl Sarah Bovy in de #85 Iron Dames Ferrari dertiende werd.