Met een zeer snelle ronde van 8:09.469 reed Luca Ludwig de Ferrari 488 GT3 van octane126 verrassend naar de polepositie. Tweede was Augusto Farfus in de #99 BMW M4 GT3 van Rowe Racing met 1,1 seconden achterstand. Jordan Pepper klokte als derde af met de Lamborghini Huracán GT3 van Konrad Motorsport.
Het bepalen van de startgrid bij de twee snelste categorieën, SP 9 en SPX, begon met Top Qualifying 1. De vier snelsten van deze sessie gingen door naar Top Qualifying 2 om dan samen met 16 andere wagens de beste 20 startplaatsen vast te leggen. Echter, zoals reeds vroeger bekend, nam de Manthey Porsche van Laurens Vanthoor niet deel aan Top Qualifying 2 en zal deze achteraan de eerste startgroep vertrekken.
Dries Vanthoor (Audi Sport Team Phoenix – Audi) en Alessio Picariello (Falken Motorsports – Porsche) kwamen in actie in Top Qualifying 1. Dries was zesde en Picariello twaalfde, wat resulteert in respectievelijk de 21ste en 27ste plaats op de startgrid. De #90 TF Sport Aston Martin was in handen van David Pittard, een teamgenoot van Maxime Martin, tiende en zal dus als 25ste aan de wedstrijd beginnen. Christian Engelhart, de ploegmaat van Adrien De Leener, finishte tiende en zal als 29ste starten.
Hoe deden de andere Belgen het?
Hakan en Recep Sari (SP 10 – JJ Motorsport – BMW M4 GT4) realiseerden in de eerste drie kwalificatiesessies de 65ste tijd. Maxime en Guillaume Dumarey, Jean Glorieux en Simon Balcaen (SP 8T – PROsport Racing – Aston Martin Vantage GT) waren 69ste, net voor Tom Cloet (Cup 3 – Team Mathol – Porsche Cayman) die met zijn teamgenoten als 71ste afsloot. Guido Dumarey (SP 10 – PROsport Racing – Aston Martin Vantage GT4) werd als 82ste geklasseerd. Het volledig Belgische Pit Lane AMC Sankt Vith van Olivier Muytjens, “Brody”, Jacques Derenne en Kurt Dujardyn eindigde met de Toyota GT86 Cup (SP 3) op de 119de plaats.