De #02 Chip Ganassi Racing Cadillac van Earl Bamber, Alex Lynn en Neel Jani won oververdiend en na een mooie strijd de 70ste editie van de 12 uur van Sebring. Met de #5 van JDC Miller MotorSports op de tweede plaats en de #31 van Action Express Racing als derde nam Cadillac het volledige podium in. Stoffel Vandoorne werd met Tom Blomqvist en Oliver Jarvis vijfde in de Acura van Meyer Shank Racing. Corvette Racing won op een overtuigende manier GTD Pro.
(Foto: © Chip Ganassi Racing)
Zoals in de beginfase, waren er in de laatste uren geen wedstrijdneutralisaties nodig. Door een aanrijding met een LMP3 en de hieruit resulterende drive-through viel de leidende #02 Cadillac van Earl Bamber terug naar de tweede plaats achter de #5 van Richard Westbrook. Bamber haalde de achterstand op en stak met een gewaagd manoeuvre de Engelsman voorbij. Iets later ging Bamber rond door contact met een GT en zo kwam Westbrook opnieuw aan de leiding. Earl Bamber slaagde er in om opnieuw de eerste plaats te veroveren en ook na de laatste reeks pitstops te behouden. Hij won met een goede zes seconden voorsprong op Vautier-Westbrook-Duval.
In LMP2 zegevierde de #52 PR1 Mathiasen Motorsports Oreca van Ben Keating, Mikkel Jensen en Scott Huffaker. Zij hadden een ruime voorsprong op de Racing Team Nederland Oreca. De Ligier JS P320 van Sean Creech Motorsport en het rijderstrio Barbosa-Jakobsen-Willsey bereikte als eerste LMP3 de finish.
Ondanks een goede openingsfase, werd het een moeilijke race voor Muehlner Motorsports en Ugo de Wilde. De eerste wedstrijdneutralisatie volgde na een pirouette van Udell, waarbij Juan Pablo Montoya hem niet meer kon ontwijken. Na de nodige reparaties verscheen de wit-blauwe Duqueine terug op het circuit. De wagen ging echter nog 2 keer in de laatste bocht van de baan, vermoedelijk veroorzaakt door lekke banden, waarbij er de laatste keer behoorlijk wat schade was. De opgave was een feit.
GTD Pro en GTD
In GTD Pro zagen we een sterke prestatie van Corvette. Antonio Garcia, Jordan Taylor en Nick Catsburg waren met de Amerikaanse bolide heel de race vooraan te vinden, een groot verschil met de onzichtbare prestatie in Daytona. Ze wonnen met een viertal seconden voorsprong op de TR3 Racing Lamborghini Huracan GT3 van Bortolotti-Mapelli-Caldarelli. Alessio Picariello, Julien Andlauer en Cooper MacNeil werden met de Porsche van WeatherTech Racing zesde.
Technische problemen wierpen de Heart of Racing Aston Martin Vantage GT3 van Maxime Martin, Alex Riberas en Ross Gunn van in het begin ver terug in het klassement. Na 230 ronden te hebben afgelegd gooiden ze kort voor het einde de handdoek.
Lacorte-Sernagiotto-Fuoco behaalden met hun Ferrari 488 GT3 voor Cetilar Racing een mooie overwinning in GTD. De blauwe Ferrari, die na een schuiver wat plakwerk en een nieuwe deur nodig had, haalde het met 49 seconden voorsprong op de #32 Mercedes van Gilbert Korthoff Motorsports.
Door problemen met het differentieel en het verlies van 18 ronden bij de herstelling, reed Wright Motorsports om aan te komen en nog zoveel mogelijk plaatsen te winnen in functie van het kampioenschap. Jan Heylen, Zacharie Robichon en Ryan Hardwick werden tiende in GTD.