Home > Circuit > FIA WEC Sebring: #8 Toyota leidt halfweg terwijl #7 Toyota door een ongeval een rode vlag veroorzaakte.

FIA WEC Sebring: #8 Toyota leidt halfweg terwijl #7 Toyota door een ongeval een rode vlag veroorzaakte.

Opschudding na 110 ronden. Toyota leek met beide wagens de wedstrijd naar zijn hand te zetten tot Jose Maria Lopez in de #7 Toyota GR010 Hybrid de #88 Dempsey-Proton Racing Porsche uit de GTE Am klasse bij het inhalen raakte. Lopez kwam in contact met de bandenstapel, maar zette zijn weg verder. Enkele bochten later bleek de Toyota onbestuurbaar met een zware sortie tot gevolg. WRT is vierde en vijfde in LMP2 en Sarah Bovy is momenteel zesde in GTE Am.

(Foto: © FIA WEC)

De Toyota van Buemi-Hartley-Hirakawa voert na vier uur het klassement aan voor de Alpine van Lapierre-Negrão-Vaxiviere. Op de derde positie vinden we de Amerikaanse Glickenhaus SCG 007 LMH van Dumas-Pla-Briscoe. De Alpine is sneller dan de andere Hypercars, maar dient door een kleinere brandstoftank vroeger de pits op te zoeken.

In LMP2 zien we vooraan een open strijd die tot op heden vooral tussen de wagens van United Autosports USA, WRT en Prema verliep. In GTE Pro krijgen de Porsche weerwerk van de Corvette. De Ferrari kunnen het tempo van de twee concurrenten duidelijk niet volgen. In GTE Am zijn het de Aston Martin Vantage AMR die het tempo bepalen. De #98 van Northwest AMR leidt voor de #33 van TF Sport. Op de derde plaats vinden we de #77 Dempsey-Proton Racing Porsche. Frey-Bovy-Gatting staan als zesde gerangschikt.