Het nationale uithoudingskampioenschap Belcar start pas midden mei, maar het startveld krijgt stilaan vorm. Autosportwereld.be komt op dit ogenblik al aan een startveld van goed 15 à 20 wagens, met een spreiding over de diverse klassen. Hoewel enkele teams het kampioenschap verlaten, omdat de CN-prototypes niet meer toegelaten zijn, lijken ook heel wat formaties de weg terug naar het Belcar kampioenschap te vinden.
De details volgen in de komende dagen en weken, maar een aantal teams hebben hun plannen al aan Autosportwereld.be bekend gemaakt. In de klasse GTA, met de wagens die ook voor de algemene zege vechten, zien we al minstens drie verschillende merken. Totaalplan Racing komt met minstens één Lamborghini en mogelijk twee, PK Carsport kiest voor de Audi R8 GT2, waarschijnlijk niet één maar twee exemplaren, en heel wat teams opteren uiteraard voor de Porsche 992 GT3 Cup, een ideaal wapen in de strijd om de nationale uithoudingstitel.
Een van die teams is Q1-Trackracing by EMG Motorsport, dat met twee Porsche richting het kampioenschap komt. “Dat klopt”, vertelt teammanager Nicolas Vandierendonck aan Autosportwereld.be tijdens de donderdagse testdag in Zolder. “We voorzien een Porsche 992 GT3 Cup, voor Jan Lauryssen en Filip Teunkens, in GTA, terwijl we ook een Porsche Cayman zullen inzetten, voor Didier Rousseau en mezelf. De Cayman zal alle wedstrijden buiten de 24 uur van Zolder rijden. Daarnaast omvat ons programma ook de GT Open Cup en de Porsche Carrera Cup Benelux. Ik ben ervan overtuigd dat heel wat teams met een Porsche naar het Belcar kampioenschap zullen afzakken en dat de 911 een prima wapen is in de titelstrijd.”
Verder zien we heel veel interesse van teams voor de nieuwe Ligier, net als van teams met een BMW M2 CS. Het Belcar Endurance Championship start midden mei op Circuit Zolder.